Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Suosikki vuodelta 1998
hihi, tämmöisen tuolta kansainväliseltä foorumilta löysin, ei se varmaan täällä ole? ^^

Pyysimme Rasmus-faneja lähettämään suosikkipoitsuilleen kummia kysymyksiä. Toimitus oli hukkua tionen toistaan veikeämpiin fanikirjeisiin. Poimimme tiukimmat pinon päältä, kiidätimme pojat keilaradalle ja tenttasimme bändin saloja kiihkeiden kisatunnelmien lomassa.

> Janne picture: Janne ei luopua kutreistaan edes intin takia. Pitkätukka oli keilakisan kakkonen.

> Lauri picture: Ja tästä tähtee Laurin boltsi.

> Eero picture: Eero tyylitteli keilailuskaban mestariksi. Onnentuojana kuuluisa jedi-hattu.

Laurin ja Jannen sissäntuloa töölöläiseen keilahalliin ei voi olla huomaamatta. Jannen letti liehuu olkapäillä ja paitaan on painettu hippikukka(.?) Laurin blondi blondi puikulatukka törröttää iloisesti kohti taivasta. Heti kättelyssä pojat pahoittele vat Paulin poissaoloa. Kiharapää kiertää Suomea "Pitkä Kuuma Kesä"-leffan promokiertueen merkeissä. Poppoon filosofi, Eero, taas on muuten vain myohässä. Janne ennustaa täsmälleen oikein: basisti saapuu paikalle puoli tuntia myöhässä.

Rasmukset ovat cappaneet kiertueilla aikaa keilaten, je sen huomaa. Kaikki ovat taitavia ja taisto tiukkaa. Pitkän väännön päätteeksi voittajaksi selviytyy Eero. Bänditoverit säestävät suoritusta hilpeällä hurrauksella. Urheilujuhlan jälkeen on hiukan hankalaa saada poitsut rauhoittumaan haastattelua varten. Eero tapittaa tummilla nappisilmillään jedihattunsa alta, Lauri leikkii limupullolla ja Janne hörhöilee muuten vaan.

Kuunteletteko omaa musaanna omissa kodeissanne?

L: - Noup, ei sitä jaksa. Biisejä väännetään niin(?) paljon keikoilla ja treeneissä, ettei ne enää kotona iske. Enemmän mietitään uusia biisejä.
E: - Ma kuuntelen niitä sillai analyyttisesti, el mitä voisi tehdä paremmin. Enempi kotona kolahtaa brittipoppi, jazz ja klassinen.

Osaatteko jaittaa(?) ruokaa?

J: - Ollaan parhaita! Ranskalaiset lähtee tosi hyvin.
E: - Ainoo ruoka mitä mä osaan laittaa on hedelmäsalaatti. Kaikki muut epäonnistuu.

Milloin te menette armeijaan ja missä päin Suomea aiotte suorittaa palveluksen?

J: - Katellaan pikkuhiljaa tota inttihom maa. Ei kauheasti kiinnosta. Ei siis tiedos sa vielä.
E: - En aio mennä inttiin, tahtois tuksen.
L: - Ei nappaa.

Millaisla ensisuudelmanne olivat?

L: - Pitkä ja märkiä, täydellisiä.
E: - Se koko juttu oli niin haparoivaa siihen eikaan. Nuorillia on vaikeeta, kun eivät tiedä miten päin siinä tilanteessa pitäsi olla. Siitä syntyy hankalia tilanteita. Nykyään nomma jo onnistuu paljon paremmin.

Oletteko kokeneet mitään yliluonnollista?

J: - Koko tää hommahan on ihan yliuonnollista. Vielä mua ei oo siepattu, mutta ehkä jo ensi yönä...
L: - Mä haluan uskoakaikkeen yliluonnolliseen. I want to believe! Tykkään X-filesistä. Puoli vuotta sitten katsoin jokaisen jakson.
E: - En oo kokenu, mut yksin pimeessä pelottaa.

Mitä sarjakuvahahmoja muistutatte eniten?

L: - Mä oisin Lassin ja Leevin Lassi. Pauli olis Leevi.
J: - Mä muistutan Lurppaa.
E: - Ja mä Hessu Hopoa.

Kuka sen teidän kismailukuvan on ottanut ja mistä idea tuli?

L: - Se juttu liittyi sellaiseen kuvaussessioon. Oitiin tosi vallattomalla päällä. Hyvä, että homma herättä mielipiteitä, loistavaa. Idea vaan syntyi jostakin. Kuvan otti kaverimme King Rascar, joka on kuvannut meitä paljon, muun muassa kahden viimeisen levyn kannet.

Teykkäättekö lapsista?

J: - Lapset on outoja.
L: - Niillä on funky sielu.
E: Mä tykkään älyttomästi lapsista, jos ne tykkään musta. Petyn, jos mua inhotaan. Ehkä haluisin isäksi jonain päivänä, mutta se on pelottava ajatus nyt mietittäväksi.

Mitä mieltä olette bändeistä Apulanta ja Klamydia?

L: - Apulanta on yes. Klamydiaa ei jaksa enää kuunnella, paitsi Pohjanmaaila. Meiilä ja Apiksella on molemmilla oma juttumme, ollaan hyvissä moikkausväleissä.
E: - Mä en diggaa niistä, hyvät puolet on taka-aialla.

Tykkääkö Lauri oikeasti Teletapeista? Miksi?

L: - Tykkään Pain nimestä. se on hieno nimi. Teletapit oli vähän aikaa hyvä homma, nyt ne jo hieman v...aa. Jos on ollut perjantaina bileissä, niin lauantai-aamuna Teletappien ääressä toipuu hyvin.

Mistä Lauri saa iloisen energiansa?

L: - Jannelta!
J: - Joo, mä annan Laurille joka perjantai energia-annoksen.

Onko Lauri ja ostanut uuden auton ja puhuvan papukaijan?

L: - Siis HÄH? Papukaijaa en hanki. Puhuvan auto voisin ostaa.

Onko Laurilla kotonakin sama kampaus kuin keikalla?

L: - Joo. En ikinä pese hiuksia. Mun tukka on jähmettynyt pähään tähän asentoon.

Mitä hiuslakkaa Lauri käyttää?

L: - Se on salaisuus, lehdessä ei saa mainostaa. Vahvinta mitä liikkeestä löytyy.
J: - Ja pahanhajuisinta.

Aikooko Janne leikata lettinsä kun joutuu inttiin?

J: - En varmaan leikkaa ainakaan intin takia. En tiedä ees meenkö sinne.

Onko Janne hippi?

J: - Oon syntynyt 70 luvulla, ja mulla on leveelahkeiset. Oon siis hipahtava henkilö.

Kuinka pitkä sentteinä on Jannen hius?

J: - En oo tsiigannu. Ei tätä voi laskea sentteinä, vaan kiloina. En tiiä, montako kiloo.

Mitä "hasloo" tarkoitta?

L: - Se tulee Tejan keksimästä s-kielestä. Ässää lisäillään tiettyihin paikkoihin. Hasloo on siis haloo s-kieleliä. Mitä hounommalta kuulostaa, sitä parempi.
E: - Jos sana aikaa kyllästyttää, slihen pitää panna s. Esimerkiks nakista tulee naski.
J: - Puhetimeen voi siis vastata HAAS...LOO.

Vastaatteko itse fanipostiin?

J: - Joo, niin paljon kun jaksetaan. Tylätään eniten älykkäistä kirjelstä.
L: - Postia tulee niin paljon, ettei kyllä kaikkea ehditä lukemaan. Tulkaa mieluummin keikalla itse kysymään, niin yritetään vastata.
E: - Vastataan älykkääseen ja hyödylliseen fanipostiin.

Minne festareille olette menossa esiintymään kesällä?

L: - Ainakin ollaan menossa Provinssiin, liosaareen ja Ankkarockiin.

Pahin mokanne?

J: - Mitä moka tarkoittaa?
E: - Lähimenneisyydessä kävi yks. Oltiin Kentin ja Cardigansin keikalla. Joku tyypi jutteli Paulin kaa, ja kysy, mitä se tykkää Kentin englanninkielisestä musasta. Pauli vastas, että se on yhtä peffasta kuin 4R:n englanninkielinen musa. Teja ryki siinä vieressä, koska tää Paulin keskustelukumppani oli 4RConfusedtä, Pauli vaan ei tunnistanut sitä. Se oli kyl kevyt moka.

Lumilautailetteko?

E: - Siitä on pitkä aika, kun viimeksi olin mäessä.
L: - Kävin vuonna kerran. Jaksoin olla 50 minuuttia. Alppien reunalle ols kiva päästä.
J: - Lautailin viime talvena elämäni ekan ja ehkä vikan kerran. Tuli ahteri kipeäksi.

Miten ostatte vaatteenne? Yksin, mutsin kanssa vai miten?

L: - Yksin, ei oo mammaa mukana.
E: - Käydään kaikki erikseen eri kaupoissa. Mä en oo ostanu mitään uutta pitkään aikaan, lainailen aina kämppiksen vaatteita. Yks Laurin t-paita on ollut mulla … nassa pari kolme vuotta.
L: - Mä haluisin lainata Eeron jedi-hattu

Onko Eerolla mitään yöpyjaman alla?

E: - Ei mitään, luulat ja nahkaa. Jotain mitä ei puhuta. G-piste!

Millainen on ihannenainen?

E: - Mystinen olento, lähes robotti. Pyörenähkö ihminen.
L: - Omituinen ihminen, josta ei saa kurnolla selvää.
J: - Kiinnostavuus, persoonallisuus ja erkoisuus on plussaa. Outous kiehtoo.

Oletteko romantikkoja?

J: - Yes.
L: - Riippuu, mitä romanttisuus tarkoit taa. Mut joo, työlle pitää ostaa ruusuja ja sydämen uotoisia suklaarasioita.
E: - Kaikkein romanttisin juttu mitä vois kuvitella, olisi yhteinen benji-h-hyppy käs kädessä kallionkielekkaaltä.

Ootteko sinkkuja vai sidottuja?

L: - Ollaan sidottuja sinkkuja. Tykätää olla sidottuina.
E: - Mut sidotaan aina siiloin tällöin.

Mitä tekisitte tällä hetkellä, jos Rasmusta ei olisi?

E: - Duunia tai opiskelua. Mä opiskelisin varmaan yliopistolla. Kuvataide, leffa, kin… jallisuus ja uskontotiede kiinnostavat.
J: - Mä tekisin varmaan jotain simppeliä Oisin raksalla duunissa.
L: - Mä oisin freestyle-pyöräilijä, maai.. mankuulu urheillja. Ostin just freestyle pydrän. Se on makee.

Mikä on etämänohjeenne/ mottonne?

L: - Joku menee aina.
J: - Äänestän Lauria.
E: Elämä on niin lyhyt, että kaikki hetke ovat hienoja. *
Heheh! Mulla on toi lehti juttu! Se on tosi söpö! Varsinkin ne kuvat. Niin nuoria.:)Niiltä kyllä on kysytty kaikki mahdollinen maan ja taivaan väliltä heidän uransa aikana![/u]
Hih. Mullakin on tuo. Onnistuin kinuamaan lehtijutun kaverilta ja sehän antoi sen ihan mielellään, kun tiesi, miten paljon mä tykkään Rasmuksesta. Very Happy
hahaa Very Happy pikkasen repeilin kun luin <3 tosi hyvä juttu Very Happy
repeilin x'D
tää tyttö haluu ton haastattelun nyt tosi palavasti...
Hihii^^ repesin jossai kohtii ihan totaalisesti. Olis kiva saada toi^^ .
Julkaisun osoite