Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Kun minä olin lapsi, niin suosikkini oli...
Sivut: 1 2 3 4 5
...niin mikä? Smile Tänne voi kertoilla synkimpiä salaisuuksia, viiden vuoden takaisia fanituksen kohteita, jotka eivät siis liittyneet Rasmukseen millään tavalla. Ois myös hauska kuulla, miten itse kullakin on musamaku vaihtunut.

Pienempänä en oikein välittänyt lastenlauluista (Titi-Nallellekin vattuilin takaisin) vaan seitsemänvuotiaana siirryttiin iskelmään. Razz Kari Tapio oli silloin in. Vasta yhdeksänvuotiaana minulle aukesi nuorisomusiikin ovet ja aloin kuuntelemaan Tik-Takia ja Nylon Beatia. Myös 90-luvun ihmeet, kuten Aika ja Taikapeili, olivat kova juttu... 11-vuotiaana kuuntelin Sarah Connoria ja Celine Dionia. Joku itse asiassa on verrannut Laurin ääntä Dioniin, hmm...

Ja tästä kaikesta on vain kolme vuotta. On ihmekään, että selvisin naispopista poikarokkiin. Shocked
Haha, justiin olikin iskän kanssa puhetta siitä mistä kappaleesta tykkäsin puolitoistavuotiaana :DD Se oli joku Hiljaisuus- niminen veisu (ja siis minähän en muista yhtään mitään!)

En muista yhtään minkä ikäisenä, mutta olin kuitenkin Titi-Nalle fani, hehe. Oli mulla myös jos jonkinmoista muuta lastenlaulukasettia. Suosikkini oli jostain kumman syystä Maailman ympäri 80 päivässä. Se kappale on kyllä hyvä edelleenkin ;) Jossain välissä kuuntelin Joel Hallikaista ja sun muuta ihan kybällä :''D

Joskus ekalla luokalla ollessani huoneeni oli tapetoitu Spice Girlsien julisteilla, hah. Menin siis ihan massan mukana silloin, mutta en kylläkään kuunnellut musiikkia enkä tiennyt siitä yhtään mitään :D

Tämän jälkeen "fanitin" äidin kanssa Janne Tulkkia. Voi elämä, eräs kaverini kiusaa yhä minua siitä :DD Ikää taisi olla 8-9 vuotta.

Tiktakia kuuntelin suurinpiirtein pari vuotta, eniten siinä joskus "Jotain muuta"- levyn aikoihin. Sitten sekin hiipui, ja kun kuuntelin Novaa, ihastuin Teleksin musiikkiin (kirjoitetaanko sen nimi noin?) ja kuuntelin paljon radioa.

Sitten ihastuin yhteen suomalaisbändiin ja sillä tiellä ollaan yhä, heh.

It's Madness

Ite olin aika pihalla musiikista aina, paitsi et iskä kuunteli ja kuuntelee jatkuvasti vaikka mitä, ni iskän kautta tiiän joitai ja pari levyäkii on...

Mutmut, iha ekana monesti kuuntelin lastenlauluja vaikka ne oli tyhmiä (ja muistaaksee aina tyhmittelin niitä mielessä, ja teen sillee edelleen jos joku on tyhmä :lolSmile, miulla oli yhessä kaapissa kiva kasa kasetteja ja sit joku kasettisoitin, se missä mikki... Jotai Hupakkoo ja Titi-Nallee ja Pokahontasta ja mitä kaikkee ihmeellistä niitä olikaa... Ja kans Röllii, ja Röllit on kivoja vieläkii ;) miulla on kaks kasetillista Röllejä ja yks vinyylilevy (varmaa saman ikäne levy ku mie)...

Ja sit joskus siirryin noista lastenlauluista pois, ku serkku rupes kuuntelemaa musiikkii ni sen luona kuulin kaikenlaista... Ainakii Shakira ja Avril Lavigne oli, ja sit pyysin Shakiran levyn synttärilahjaks joskus, täytin varmaa 11 tai jtn sinnepäi, ja samana kesänä kävin ostamassa Avrilin levyn... Ja niitä kuuntelin aika paljo...

Mut tuota enne tais olla, et iskä tilas kaks levyä, Virtanen, mikä tuli eka, ja Kontra, mikä tuli tokana... Ja iskä poltti miulle ne levyt...
Muistan ku se laitto sen Ressu-kpleen (mikä Punaisen paronin paluu) soimaa ja kehu Kontraa ja istuin nojatuolissa ja kuuntelin... Sillo kuuntelin iteksee monesti Kontraa ja Virtasta, ja leikittii kaksosten kaa dinoilla, et ku se korkee-äänine laulaa ni dinoista laulaa Aladar ja ku matala-äänine laulaa ni sillo laulaa Kron Very Happy ja niillä oli joku iguanadon-bändi siinä soittamassa (joitai niitten sukulaisia)...

Ja sit tuon jälkee siis Shakiraa, tai samaan aikaan, ja Avrilia...

Serkku kuunteli kans jotai poltettuu levyä, missä oli se yks Pikku G:n kpl (yh, Pikku G) ja Ripsareitten Sanni, ja jotai Eminemia ym... Naurettii ku serkku 'näytteli' sen kappaleen alun aina (Eminemin kappaleen alun siis)... Ja serkku sit hankki Pikku G:n levyn, ja sillo Pikku G vielä kuulosti iha kivalta (hyi yh, inhoon Pikku G:tä enkä tykkää räpistä yhtää)... Ja Idols aikaan äänestelin aina Antti Tuiskuu (sekii on kauhee nykyää, tai siis en vaa tykkää sen tyylistä enää ja näi, ja en niistä sanoistakaa tykkää)...

Sitte joku ihmeen joulu sain Maija Vilkkumaan levyn ja se vaa pyöri levysoittimessa koko aja... Iskä myöskii poltti miulle t.A.T.u:n ekan(?) levyn...

Ja sit on tuota Ripsipirakkaa ja tälleesä... Mut tuommosta se enimmäksee oli sillo (ja en ees muista mite aloin kuuntelemaa kuulokkeilla [smilie=surprised.gif])

(Ja sit ku rupesin tykkäämää Rasmuksesta ni ei oo muita sit pahemmi tullu kuunneltuu, sillon tällön vaa ;))

Lisäys:
Miekii kuuntelin aina Fröpelin Palikoita Very Happy ja kaksosten kaa aina 'leikittii' samalla ku kuuneltii niitä Laughing
Mä oon kuunnellu vaan jotn Frööbelin Palikoita ja Ti-ti Nallea alle kouluikäsenä ja tässä muutama vuosi takaperin Tiktakia varmaan eniten kuuntelin. Discoa tosin myös, nykyään vihaan sitä Rolling Eyes En mä ennen Rasmusta kuunnellu melkein ollenkaan musiikkia. Ja Rasmustakin oon alkanut fanittaan kunnolla vasta viime syksynä vaikka olen sitäkin diggaillut Intosta alkaen.
Minä oon niin vanha mummo että tietääköhän kukaan edes näitä...?

No joo. Olen kyllä ollut jo ihan polvenkorkuisesta asti menetettyä kauraa kun alkaa muistelemaan musiikkimakuani. Niihin aikoihin kun ei vielä oikein osannut kirjoittaa (jotakin 4-5v.), ehdottomimpiin suosikkeihini kuului Yö sekä Europe. Aavistuksen myöhemmin kuvioihin tuli mukaan Queen sekä Michael Jackson.

Ala-asteikäisenä maku muuttui aina rajumpaan suuntaan; Alice Cooper oli maailman paras, sekä Guns n Roses ja Skid Row. Tämä siis silloin kun olin vielä alle kymmenvuotias. Myöhemmin bändit kuten Def Leppard ja Ugly Kid Joe alkoivat olla kova sana. Näihin aikoihin taisi mukaan tulla myös Metallica jota siis fanitan vieläkin.

Kaikki edellä mainitut yhtyeet ovat edelleen mielestäni erittäin hyviä ja kuuntelen vieläkin toisinaan heidän musiikkiaan. Sitä en osaa selittää, miksi ihmeessä niin pienenä lapsena on jo tykästynyt niin "rajuihin" ja synkkiin, suurimmaksi osaksi vieraalla kielellä laulaviin artisteihin. En muista enkä osaa yhtäkään lastenlaulua ja osasin englantia jo ennenkuin sitä ikinä alettiin koulussa opettaa. Rolling Eyes
apua, viittiikö tätä myöntää. :--D

spice girls ja backstreet boys oli ihan parhaita, sillon joskus eskarissa.
muistan vieläkin, ku mun huone oli tapetoitu (uskoisin, et samanlailla, ku Dancerilla) spice girlsin julisteilla.
ja frööpelin palikoita kuuntelin innokkaasti.
muumejakin tuli kuunneltua joltain kasetilta, joka on mulla vieläkin, pitääpä joskus kokeilla. :------DD
muuta en sit enään viiti myöntää.
Kolmannella luokalla olin ku Backstreet boys julkas ekan levyn ja siskon kautta kuulin sitä. Mähän faniuduin. Sitä fanittelin aikalailla aina yläasteelle asti. Toki siinä välissä oli tää Spaissari buumi, mutta bäkkärit oli enemmän sydäntä lähellä. Hurjasti muistoja on tuostakin.
Nylon beat oli myös suosikkini. Sit jossain vaiheessa kutosella tais tulla Apulanta tutuksi, HIMin Join me:n aikoihin tykästyin siihenkin. Sit tuliki Sentencediä, Nightwishia ja Rasmuskin :>
Ensimmäinen bändi mist mää tykkäsin oli Tikatak, se oli joskus ala-asteel.
Mää en muista tykkäsinks jostain lastenmusiikist, enkä oo kysynytkään Laughing
Sit tykkäsin Tommi Läntisestä( enää en vois tykätä : [smilie=bubbles.gif] ) Yötä ja Neljää Ruusuakin on tullu kuunneltua...
Mä kuuntelin pienenä Kaija Koota. Ja sain jopa tingittyä sen yhden cd:nkin äidiltä,kun olin 8-9 vuotias. Sitä sitten aina kuunneltiin. Sillä oli mun mielestä tosi hyviä lauluja.
Sit tuli Nylon Beat,jota myöhemmin inhosin. Sitten Tiktak,joka on edelleen hyvä.
Ja ensimmäinen "iso" fanituksen kohteeni oli Pikku G,seinät oli tapetoitu sen kuvilla. Ja sen keskustelufoorumillakin pysyin niin kauan,kunnes siellä oli enää 1 käyttäjä mun lisäksi ja sitten se lakkasi toimimasta. Väliin mahtuu sit vielä Antti Tuiskukin.
Nyt siis on Rasmus ja tää on ylivoimaisesti paras,mitä olen fanittanut.

Nokisulka

Heh, mulla on ollu tosi paljon bändejä ja artisteja joista oon tykänny, vaikka mikään fani en kyllä ennen Rasmusta ole ollu.

Ihan pienenä oli tietysti nää Fröbelin palikat ja sit mulla oli joku nukkumatin tuutulaulu-kasetti. Joskus eskarissa ja ekalla luokalla oli Spice Girls niinku näyttää olleen monella muullakin. Mullakin seinät täynnä julisteita ja tais löytyy Spice Girls-paita ja lippiskin. Sit kavereitten kanssa aina kateltiin jotain lehtileikkeittä ja tavattiin niitä kun eskarissa opin lukemaan.

Jossain vaiheessa yks mun kaveri oli hirvee Anssi Kela -fani ja se hehkutti sitä niin paljon että lopulta halusin synttärilahjaksi sen levyn ja tykästyin itekkin. Samoihin aikoihin oli jotain TikTakkia ja Shakiraa ja Gimmelkin tuli testattua. Helene Segara oli kans `aivan ihana´, tosin nykyään se kuulostaa kauhean tylsältä eikä niitä levyjä jaksa enää pyörittää. Pikku G oli kans kova juttu, vaikka nykyään ei räppi uppoa enää alas millään. Sitten yläasteen alussa aloin kiinnostua Elviksestä ja sen levyjäkin mulla on edelleen pari kappaletta. Harmittelin kun en ollut syntynyt 50-luvulle, suomentelin biisejä ja tulostin kuvia netistä ym. Tosin pientä sekin oli. ^^ Sen jälkeen sitten tuli Green Day josta tykkään edelleen tosi paljon ja Rasmus jota parempaa ei kyllä ole ja joka taitaa olla ihan eka bändi jonka fani (tai siis kannattaja) oikeesti olen ja jotenkin tuntuu että tällä tiellä pysytään vielä kaaaauan! ^^
Jaajaa, eipä niitä taida olla ennen Rasmusta paljoakaan.

Joskus tuli tietysti kuunneltua Back Street Boysia ja Spice Girlsiä. En mä muuta kun kuunnellu musiikkia, en siis mitään fanitusta/tuotteita. Eipäs, kun onhan mulla joku Spice Girls-paita. No okei, ne oli sillon niin kova juttu mun siskolle, enkä minä muuta sillon kuullukkaan.

Sen jälkeen, 8-9-vuotiaana, alkoikin Rasmusteleminen, ja samantien rokkaaminen. Eikä oo muuta musiikkia kolahtanu yhtä kovin.
zenni kirjoitti:Ja ensimmäinen "iso" fanituksen kohteeni oli Pikku G,seinät oli tapetoitu sen kuvilla. Ja sen keskustelufoorumillakin pysyin niin kauan,kunnes siellä oli enää 1 käyttäjä mun lisäksi ja sitten se lakkasi toimimasta.

Surullinen tarina... Laughing Pikku G:n musaura oli varsinainen menestys.

Shakirasta oli täällä puhetta... Mullakin oli sen fanitusvaihe 11-vuotiaana. Lauloin perheen harmiksi Whereveriä, wheneveriä täysillä ja pyysin jopa cd-levyn joululahjaksi... Onhan ne biisit kyllä hyviä. Oon aika hidas näissä muotijutuissa, kun Spice Girlsiä fanitin kuusi vuotta liian myöhään... Laughing

Ps. Luulin muuten aluksi, että The Rasmus on ulkomaalainen bändi...
Minä oon aina ollu lastenlaulujen ystävä. Itseasiassa meiltä löytyy vieläkin tosi monia lastenlaulu kasetteja, jotka on ostettu vain ja ainoastaan minulle. Olin kova tyttö laulamaan mukana kun jostain kuulu jotain tuttuja lauluja. Tosin puolet sanoista tuli keksittyä itse mutta...;D

Kaverit oli kaikki jossain vaiheessa kovia Spice Girls faneja, mutta itse vihasin koko bändiä. En tykännyt yhdestäkään heidän biisistään. Oikeastaan tuohon aikaan tuli Rasmus kuvioihin. Liquid.
Mutta sitten pian tulikin Nylon Beat ja TikTak. Samana vuonna sainkin sitten oman cd-soittimen ja mukana sain vielä sekä Nylon Beatin että TikTakin levyt. Niitä tuli soitettua, kunnes sain Hell Of A Collectionin.

Ja sen jälkeen ei ookaan oikeastaan ollut muuta kuin Rasmus. Tokihan tietysti kuuntelen muutakin musiikkia ja niitä bändejä on paljon, mutta sellaista yhtä isoa kuin Rasmus ei ole ollut. Ehkä jotain Anssi Kelaa tuli kuunneltua paljon silloin kun 'Milla' oli kova hitti. Mutta ei mitään suurempaa.
Pienenä kuuntelin ihan vaan radioo ja jotain kokoelmalevyjä, en mitään erityistä. Sitten suht. pienenä (11 v.) tuli Rasmus ja se sitten jäi.
Spice Girls oli kova sana ala-asteella : DD Mulla on edelleen niiden yksi levy tallella. Muistan kun joskus pihalla leikittiinki sitten niitä ja me tapeltiin yhden mun kaverin kanssa siitä, kumpi saa olla se blondi (olikohan Emma tai joku..). Very Happy Että silleesti meillä.
Sitte tuli TikTak. Siitä tykkäsin monen vuoden ajan. Vanhemmat osti mulle aina niiden levyt ja taisin jotain julisteitakin kerätä. Keikoillekin pääsin vanhempien kanssa. Niin ja johkin fanitapaamiseen, jossa saatiin fanikuvia ja nimmareita.
En mä varmaan mitään muuta oo niin hirveesti fanittanu ennen Rasmusta.

muoks. Ainiin. Nylon Beat oli kans yks jota tuli ala-aste ikäsenä kuunneltuu (:
Sivut: 1 2 3 4 5
Julkaisun osoite