Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Tarinat kappaleiden takana
Sivut: 1 2
Tänne voi siis laitella merkityksiä Rasmusten kappaleisiin tai pohtia omien suosikkien sanoituksia... Smile

Eikö Eero/Lauri sanonut ASIA-konsertissa, että Still standing on tehty jollekin kuolleelle kaverille? Vai oliko se vain omistettu tsunamin uhrille? Kun toisaalta Aki sanoi haastattelussa, että kappaleessa on sellainen meininki, että ollaan vielä elossa ja pysytään mukana...

Itse haluaisin tietää, mitä Sophia tarkoittaa siinä biisissä. Ja tuliko innoitus Dancer in the darkiin siitä Björkin leffasta...
// ja muistakaahan ettei sitten puututa siihen poikien yksityiselämään -_Ninzu_
Sophia on ainakin koira,ja sen kuva on vissiin siinä levyvihkosessa.
Mua kiinnostais tietää,et kenelle jotkut laulut on tehty,esim Keep your heart broken,Shot,Funeral song yms.
zenni kirjoitti:Funeral song
funeral songista haluisin kuulla jonkun tarinan, ku se on niin 'surullinen', et onkohan joku kuollu joskus tms.
Smashista pojat on ainakin yhen sivun mukaan sanoneet, että se kertoisi Laurin kuolleesta ystävästä. Muista en sitten tiedä...
Euwe kirjoitti:Smashista pojat on ainakin yhen sivun mukaan sanoneet, että se kertoisi Laurin kuolleesta ystävästä. Muista en sitten tiedä...

Jaa, en oo koskaan aatellutkaan sitä sillä tavalla... Very Happy

Yhdessa haastattelussa Lauri sanoi, että Funeral song kertoo hänen erostaan.
Kuinka hän oli ollut inhottava yhdelle tytölle.

Niin no, koira jotenkin sopisikin alkuajan biiseihin seikkailemaan... 8)
Smash oli munkin mielestä jollekin kuoleelle ystävälle ja joku oli sitten jollekin joka oli kuollut huumeisiin, olisikohan toi Smash nyt sitten se juuri?

It's Madness

(Ainaskii) yhellä fanisivulla (mitä ei vissii oo päivitetty pitkää aikaa) on kappaleitten merkitykset, mut en tiiä onks ne iha 'tarkat' tai siis jtn sinne päi...
Tällä sivulla...
Still standing kertoo "vähän niinkuin kuolleesta ihmisestä", vai miten se nyt meni, ja Yhteisessä asiassa Eero omisti kappaleen siksi tsunamin uhreille. Tarkemmin en noista tarinoista tiedä, mutta kovasti haluaisin kuulla Very Happy

An

Lauri on muuten kommentoinut aika paljon lyriikoita, usein bändit antaa kuuntelijoiden itse tulkita ne. Itse en edes oikeastaan halua tietää, mistä mikäkin biisi kertoo ja mistä Lauri on ne sanat kirjoittanut. Rasmuksen musiikki on kuitenkin mulle niin henkilökohtaista, että mieluummin tulkitsen lyriikat niin kuin haluan. Vaikka Lauri on kirjoittanut sanat jostain henkilökohtaisesta asiasta, niin siirrän ne tavallaan omaan elämään. (Ja tästä selityksestä ei varmasti tajua mitään.)

Joo, tämä oli vain tällainen kommentti. Jatkakaa keskustelua.
An kirjoitti:Rasmuksen musiikki on kuitenkin mulle niin henkilökohtaista, että mieluummin tulkitsen lyriikat niin kuin haluan. Vaikka Lauri on kirjoittanut sanat jostain henkilökohtaisesta asiasta, niin siirrän ne tavallaan omaan elämään.

Itse en ajattele lyriikoita kovin henkilökohtaisesti... The one I loven kuvittelen yleensä kyllä omalle kohdalleni. Kun kuuntelen sanoja, mielessäni alkaa pyöriä elokuva ja pystyn samastumaan biisiin sitä kautta. Väkisinkin alkaa miettimään, että mitä Laurin päässä on kirjoittamishetkellä pyörinyt...

Joo, sekavaa ja tarpeetonta. Razz

*Perhonen90*

Jollain fani sivulla oli joskus noi biisien merkitykset niin siel pojat oli sanonu et Smash biisi kertoo Laurin huumeisiin kuolleesta kaverista ja sit aika monessa haastattelussa Lauri on sanonut että Funeral Song kertoo sit vissiin just erosta tai sit että mitä se Lauri on tehny jollekkin tytölle joskus pahasti tai jtn.. xD Emmä itekkään tiiä..

noista biisien sanoista.. Mä aina kuuntelen ne silleen et ku lauri on ne kirjoittanu niin et kenestä se kertoo ja mikä se viesti siinä biisissä on.. Ja yleensä sit ymmärrän mihin se biisi liittyy ja kenestä se kertoo ;) Ja jos on lukenu haastatteluja joissa Lauri kertoo niistä biiseistä ja sanotuksista niin sit jonkun tietyn biisin osaa yhdistää siihen asiaan että tää biisi muuten kertoo siitä ja siitä vaikka lauri ei olisikaan koskaan maininnut että se ja se biisi littyy siihen ja siihen.. (Ja tästähän ei kukaan ymmärrä mtn..xD)

Mutta meen nyt pois etten sekoita teitä ihan totaalisesti.. xD Mo!
Lainaus:Jollain fani sivulla oli joskus noi biisien merkitykset
Ainakin http://www.geocities.com/ttherasmus löytyy ainakin Inton ja Dead Lettersin biisien merkitykset. Käykäähän katsomassa.

It's Madness

Dancer kirjoitti:
Lainaus:Jollain fani sivulla oli joskus noi biisien merkitykset
Ainakin http://www.geocities.com/ttherasmus löytyy ainakin Inton ja Dead Lettersin biisien merkitykset. Käykäähän katsomassa.
Laitoinkii jo tuolle sivulle linkin aikasemmin ;)

mar_iah

eiköhä toi funeral song ole selvääkin selvempi?
kuinka toista ihmistä satutetaan elämällä suhteessa jossa toinen ei ole täysillä mukana.

*Perhonen90*

mar_iah kirjoitti:eiköhä toi funeral song ole selvääkin selvempi?
kuinka toista ihmistä satutetaan elämällä suhteessa jossa toinen ei ole täysillä mukana.

Juu niin se menee.. Sitä minäkin tuolla ajoin takaa mutta en silloin osannut selittää sitä oikein. xD Ei aina toi ajatus kulje täysillä xD Muuten, oon se minä se vain^^
Sivut: 1 2
Julkaisun osoite