Tämä bändi tosiaan ansaitsee oman aiheen, eikä sellaista löytynyt. Ja jos keskustellaan siitä musiikista ja unohdettaisiin nuo jutut, mitä on lehdissä käsitelty jo ihan liikaa.
Itse en ole vielä kovin kauan Nightwishia kuunnellut, viime keväänä lainasin Highest Hopes -kokoelman kirjastosta ja ihastuin siihen ihan liikaa. Sen jälkeen tuli ostettua Oceanborn, Wishmaster ja Century Child. Once on lainassa, en ole suostunut paluttamaan sitä vielä. Se ja Angels Fall First olisi kyllä tarkoitus ostaa tässä joskus, ja End of an Era olisi myös kiva saada. Paras levy on ehdottomasti Oceanborn, siinä on jotain sellaista taianomaista mitä ei ole muissa levyissä, vaikka kaikki ovat loistavia omalla tavallaan. Ja siitä löytyy myös (ehkä) bändin paras biisi eli Gethsemane. Toisaalta uusimmilla levyillä on mukana Marco, jolla on muuten loistava lauluääni. ^^
Ja Nightwish tulee varmasti pärjäämään ilman Tarjaa, Tuomaksen tekemät biisit on kuitenkin musiikissa (ainakin mulle) tärkeintä. Vaikka varmaan on outoa kuulla sitten joskus vanhoja biisejä uuden laulajan laulamana, kun on jo tottunut Tarjan ääneen.
Bändi todellakin ansaitsee oman topicin.
Koskaan ei oo mulle mikään lempibändi ollut, mut silti melko paljon tulee kuunneltua. Taitaa kaikki biisit olla soittolistassa, kiitos isoveljen. Lempibiisiä en osaa sanoa, niin paljon hyviä biisejä löytyy. Pitäisi varmaan kuunnella enemmän, et osaisi nimetä ne parhaat. Ehdottomasti kuitenkin tykkään enemmän vanhasta tuotannosta. Once on jotenkin niin kaupallinen levy, valitettavasti, et ei kauheesti kolahda. Nemo ja Wish I Had An Angel on niin loppuun asti soitettuja biisejä, et yäk.
Toivon todellakin, että bändi menestyy jatkossa. Kyllä sen ansaitsisivat. Mut en usko, et edellisen kaltaista menestystä enää saavat.

Tarjan ääni ei koskaan oo ollut mun korvaan mitenkään erityisen mieluisa, vaikka kukaan tuskin edes yrittää väittää, ettei se osaisi laulaa.
Ei oo mun lempi bändi, enkä itse omista yhtään levyä, vaikka musiikki on hyvää, ja Tarjal oli hyvä ääni... Mut Nightwish on(/oli?) sellaneen bändi joka erottu todella hyvin massasta, ja jäi ihmisten mieleen.
Nightwish ei sais mun mielest jäädä unholaan, koska se olis aika iso menetys.
Nightwish on ollut mulle ykkösbändi. On sillä toki vieläkin erityinen paikka sydämessä. Yläasteella aloin kuuntelemaan tätä, josta siis aikaa jotaki viis vuotta. Pikkuhiljaa sitä alkoi todella tykkäämään. Oceanborn on tajuttoman hieno levy, yksi parhaista mitä omistan.
Tuomasta kunnioitan musiikkona suuresti, tekee hienoa jälkeä.
Oncessa Tarjassa ääni alkoi joissakin biiseissä mennä jo liian popiksi, en oikeen tykänny. Jotain Nemoa ja Wish I had an angelia ei oikee voi ees kuunnella enää.
Toivottavasti uusi laulaja ois vähä erilaisempi kuin Tarja, rempseämpää otetta kaipaisin. Odottelen kyllä enemmän kuin innolla uutta levyä ja muuta.
Mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt tätä musiikkia.
Laulut on ihan hyviä ja Tarjalla on kaunis ääni,mutta jotenkin ne ei vaan sovi yhteen..
Mutta musavideoista tykkään kovasti. Ne on tosi hienosti tehtyjä,ja aika erilaisia kaikki.
Mahtava bändi, mahtavaa musaa, Tarjalla on todella kaunis ääni, voisinpa jopa sanoa että maailman kaunein (naisäänistä siis). Harmi että älysin Nighwishin olemassaolon vasta jotain vuosi sitten, kun ostin äidille Oncen synttärilahjaksi, koska hän oli nauhoittanut Walking In the Airin kasetille ja kuunteli sitä lähes taukoamatta *hihih* Eli molemmat ollaan jonkin verran nyt sitten faneja.
Mitä olen koneelle ladannut summanmutikassa joitain kappaleita, uudemman ja vanhemman tuotannon erottaa kyllä aika hyvin. Vaikka olen kuullut Nightwishin tuotannosta vain kourallisen biisejä, silti voin sanoa että vanhemmat ovat parempia, vaikea sanoa miksi.
Mitä tuohon Nightwish- skandaaliin tulee, sanon vain että sääli kun Tarja sai potkut. Itse olen sitä mieltä, että samanlaista menestystä eivät tule jatkossa saamaan, mutta sen näkee sitten.
Mä en kauheasti pidä, ihan kuunneltavaa kuitenkin

Minä tykkään tuosta Nightwishista melko paljonkin. Mullon neljä levyä kerääntynyt, Wishmaster, Over the hills and far away liveversio, Century Child ja Highest hopes. Muutkin levyt olisi kova hinku saada, kun pidän näiden levyjen kappaleista niin paljon, mutta oon hirveen huono käymään missään kaupassa. Passitan isän ostamaan, se noi kaikki muutkin on ostanut ja lahjottanut mulle.
Tarjan ääni on ihana, ja sen ääntäminen on jotenkin kovin söpöä. Mutta pakko ostaa ainakin seuraava levy uudelta laulajalta, Tuomaksen ihanien sävellysten ja puhtaan uteliaisuuden takia.
Tällä hetkellä tykästynyt olen hirmuisesti Deep silent completeen ja Death to the worldiin. Kivoja kipaleita. Ja kuuntelen ihan mielelläni näitä kovin kaupallisen muovisia kappaleitakin, kuten Sleeping sun kakstuhattaviis ja Nemo, nättejä viisuja nekin.
Nightwish on tosiaan parasta mitä tiedän. <333
Tietääks kukaan onks Nightwish:lle tehty mitään tän tapasta foorumia? Mä oon koittanu ettii mut en oo löytäny...:/
Sazazann kirjoitti:Tietääks kukaan onks Nightwish:lle tehty mitään tän tapasta foorumia? Mä oon koittanu ettii mut en oo löytäny...:/
Ihan näin Nightwishista sen enempää tietämättä niin eikös bändin sivuilta ainakin löydy erikieliset foorumit:
http://www.nightwish.com/fi/community/forum
ja tässä suoraan suomenkielinen:
http://www.nightwish.com/forum/
Sisällöstä tai mistään ei kyllä ole hajuakaan, mutta ainakin tänäänkin on jotain kirjoitettu. Toivottavasti näistä on jotain hyötyä

Aivan loistava bändi, osaa ihmiset asiansa aivan mahtavasti... Anettella on hyvä lauluääni ja poijat soittaa hyvin... Mahtavaa! *taputtaa*
Nightwishilla on moniakin hyviä biisejä ja ainakin radiokuuntelussa toimii. Mua vaan on ärsyttänyt bändi ja erityisesti Tuomas Holopaisen touhut siitä lähtien, kun erottivat Tarja Turusen ainakin asiaan vihkiytymättömän mielestä hyvinkin erikoisesti ja sen jälkeen ei ole oikein sympatiaa riittänyt bändille. Mutta pakkohan se on myöntää, että ihan hyviä kappaleita sieltä on tullut tämän uuden solistinkin kanssa.
Mahtava bändi, tulee useinki kuunneltuu : D Noi laulut on jotenki niin kauniita, ku Tarjal (& Anetel) on nii ihana ääni <3
neadee kirjoitti:Mahtava bändi, tulee useinki kuunneltuu : D Noi laulut on jotenki niin kauniita, ku Tarjal (& Anetel) on nii ihana ääni <3
Oikeassa olet!