Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Oletko ollut ulkomailla?
Sivut: 1 2 3 4 5
Ajattelin vain tutkia, kuinka paljon olette matkustelleet :> Sen lisäksi, että kerrotte oletteko vai ette, niin laittakaa missä olette olleet ja missä mieluiten haluaisitte käydä ja mistä maasta hyviä ja mistä kenties huonoja kokemuksia.

Itse olen käynyt muutamia kertoja Virossa, Ruotsissa ja Norjassa. Ja sitten kerran Ranskassa, Hollannissa, Englannissa, Bulgariassa ja Marokossa.

Kesällä olen lähdössä kielikurssille Maltalle ja siinä samalla ilmeisesti käymme sitten Italian puolella Sisiliassa :>
Mä oon käyny monta monta kertaa Virossa ja Ruotsissa ja kerran Espanjassa.Ens sunnuntaina taas Viroon...Muualla en sitten ookkaa käyny Sad Espanjassaki me käytiin kun olin iha pieni,olinks mä kaks tai jotain.Hauskoja juttuja siitä reissusta oon kyllä kuullu...mä haluisin uudestaa Espanjaa tai sit Italiaa tai jonnekki lämpimää kuitenki mis on ihana hiekkaranta <3

It's Madness

Mie oon käyny kerran laivalla Ruotsissa, kesällä 2004 ;)
Oli iha hauskaa, mentii linkilä helsinkii, sieltä Viking Line:lla, en muista sen laivan nimee... Laivalla ostin Turkinpippureita, After Eightii, sitä mikä se on se Lakrisalm Razz

Ruotsissa taas käytii Skansenissa, tuli hirmune rankkasade ja ukkosti, myö oltii pitämässä sadetta, ja siinä meijän yläpuolella porras-käytävässä riikinkukot piti sadetta... ja se sato älyttömästi...

Karhuilla oli ihanan iso aitaus siellä Razz

Lisäys: Täti ja kaks serkkuu assu Italiassa, sinne ois varmaa ihan kiva mennä joskus käymää Razz En vaa haluis mihinkää lentokoneesee Shocked
Mä olen käynyt kunnon ulkomaanmatkalla kahdesti, alkuvuodesta 2001 ensimmäisen kerran Amerikkaan ja tarkemmin Floridaan mentiin yhden sukulaisen luo. Siinä samalla tuli käytyä Ruotsissa kans, kun piti vaihtaa siellä yhden huonosti nukutun yön jälkeen konetta.

Toinen Amerikan reissu tehtiin vuonna 2002 ja taas sukulaisen luo mutta tällä kertaa Michiganiin melko lähelle Kanadan rajaa. Tällä reissulla piti vaihtaa konetta Lontoossa, joten on tullut Englannissakin käytyä, mutta tosin vaan lentokentällä.

Sitten olen käynyt useamman kerran Norjassa ja Ruotsissa myös, koska kolme vuotta sitten käytiin Kilpisjärvellä ja siinähän on se kolmen valtakunnan rajapyykki ;) Norjassa tarkemmin sellaisessa Skibotn-pikkukylässä.
Kerran olen käynyt Espanjassa, se onkin sitten ainoa vähän pidempi ulkomaanmatkani. Siitä en muista kovinkaan paljon, kun taisin olla 8-vuotias kun siellä käytiin.
Lukemattomat kerrat olen käynyt Virossa, Ruotsissa ja Norjassa, mutta niitä en edes jaksa muistella kun sijaitsevat niin lähellä Suomea.
Italia on sellainen maa, jossa haluan ehdottomasti joskus käydä, ollut haaveenani sellaiset kuusi vuotta. Samoin Kreikassa haluan joskus käydä, sen verran positiivista juttua olen siitä maasta kuullut.

An

Kaksi kertaa olen ollut ulkomailla, Kreikassa neljä vuotta sitten ja Bulgariassa kaksi vuotta sitten. Kreikassa oltiin Kreetalla sellaisessa aika pienessä kaupungissa. Enimmäkseen olin jossain rannalla tai uima-altaalla. Ja ajettiin jollain minijunalla katsomaan kilpikonnia ja appelsiinipuita. :D Muuta en oikein muistakaan, olin silloin vasta kymmenen.
Bulgariassa oli kivaa, vaikka siellä huomasi että osa ihmisistä on aika köyhiä. Oltiin siellä kultahietikolla ja käytiin kerran Varnassa. Ei mitään hirveän erikoista, mutta mukavaa siellä oli silti. Ei ole juuri huonoja kokemuksia.

Haluaisin joskus elämässäni käydä Japanissa. Se olisi aika erilainen kuin nuo maat missä olen käynyt ja olisi varmaan mielenkiintoinen paikka.

Gwindorfyel

Useita kertoja Ruotsissa sekä Virossa, lähinnä laivalla matkustamisena, sekä tuolla Torniossa kun aikaa viettelin tuli usein poikettua Ruotsin puolelle.
Kerran olen myös käynyt Kanarian Saarilla, matkasta en tosin muista yhtikäs mitään kun olin joku 7 tai 8-vuotias.
2 Kertaa on myös tullut käytyä Englannissa, tarkemmin Lontoossa. Ensimmäisen kerran keväällä 2004, ja seuraavan kerran kesällä 2005. Ensimmäisellä kerralla olin vain yhden viikonlopun, mutta kesällä olin lähes viikon. Sinne joskus asumaan, tai ainakin jonnekin ympäristöön!

Piti myös mennä tulevalla talvilomalla Usaan, mutta passia en kerennyt enää hankkia joten se nyt jää. Ehkä sitten pääsiäisen aikaan.

Berneri

Viime kesänä olin Turkissa. Tarkoituksena olisi mennä ensi kesänä Kreikkaan. :>
Oon ollu mont kertaa Ruottissa,
sit oon käyny Norjas, olin kyl sillon niin pieni napero etten muist sielt mitään Laughing
Ja Viron satamas oon käyny yhtäkkiä,
Ja Turkin Marmariksellakin oon ollu, hieno paikka muuten Very Happy

Tos on pari kuvaa Marmarikselt, jos kiinnostaa :wink:

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img11089.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img11091.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img11094.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img11096.jpg

Muoks

Laitan pari kuvaa lisää, jotka löisin vie koneelt Smile

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img11095.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img11090.jpg
Tälläi siel pedattiin pedit Very Happy
Pyrexia ihan mahtavia kuvia!
Mä oon niin kateellinen teille kaikille ketkä olette päässeet matkustelemaan jonnekin kauas. Itse olen käynyt pari kertaa Tukholmassa ja Tallinnassa kerran. Rolling Eyes Ei ole perheellä varaa lähteä minnekään kauas. Haaveena olisi päästä joskus Kreikkaan, Turkkiin tai Egyptiin. Ehkä minäkin vielä joskus...
Olen ollut Tukholmassa ja Virossa niinkuin niin monet muutkin. Ihan "kaukana" ulkomailla olen käynyt vain muutaman kerran.
Kaksi kertaa Espanjassa, kummillakin kerroilla olin niiiiiin nuori (varmaan 5 -9 vuotias), etten muista kummastakaan käynnistä yhtään mitään.
Pari vuotta sitten olin Egyptissä. Se oli unelma, joka kävi toteen. Olimme siellä hieman yli viikon ja reissu todella oli ikimuistoinen. Haluu takaisin sinne <3
Tukholmassa ja Virossa me käydään suunnilleen joka kesä, joten niitä en edes laske silleen ulkomaan matkaksi. Vaikka Tukholmaa paikkana rakastankin aivan mielettömästi. Haaveilen sinne muutosta.
Paikka johon haluaisin matkustaa on Havaiji. Tarvitseeko edes kertoa miksi? Very Happy
Samat paikat täällä, eli Ruotsi, Norja ja Viro on tullut käytyä. Virossa ja Norjassa kerran, Ruotsissa pariki kertaa.
Näiden lisäksi oon ollu Saksassa viikon koulureissulla ja toissa vuonna oltiin perheen kanssa syyslomalla Teneriffalla. Siellä oli tosi ihanaa ja lähtisin vaikka heti takas.
Oon aina halunnu käydä Briteissä. Lontoo ois ihana paikka ja sit johonki Irlannin nummille ois unelma päästä. Australia/Uusi-Seelanti kiinnostaa kans kovasti, mut luultavasti sinne ei tuu koskaan mentyä.
Ennen joulua ollaan menossa koulun kanssa kaheksi viikoksi Itävaltaan. Se on kans paikka, johon oon aina halunnut päästä. Alpit. < 3
Mä olen kans monesti käynyt Virossa ja Ruotsissa. Ruotsissa kun oon käynyt, niin oon kylläkin ollut aika pieni.. Laivamatkoja kaikki, kun ei äiti uskaltaudu lentokoneeseen Very Happy Ja ne matkat ei niin halpoja muutenkaan oo. Tahtoisin kyllä lähteä johki Viroa kauemmaks joskus (:
Melkein koko maailma kierretty :'D Nojoo. Ruotsissa muutaman kerran, Virossa ja Norjassa kerran oon käyny. Enkä oo ees päivää pidempään ollu missään noista. Mut ei se haittaa, ku en oikeestaan ees matkustelusta pahemmin tykkää, ainakaan toistaseks Very Happy
Ruotsissa on tullu käytyä jo niin monta kertaa, että en enää ees muista. Norjassa ja Virossa oon käyny kerran.. mutta meen Viroon 25.-27.4.2006, mutta sinnekin pitää mennä meidän koulu 7 luokkalaisten kanssa, plääh.. Sad
Sivut: 1 2 3 4 5
Julkaisun osoite