Mikäli täältä lisäkseni muita pienempiä tai suurempia Saksa-friikkejä löytyy, olisi mukava keskustella aiheesta.
Oletteko Saksassa matkailleet? Missä päin? Onko kenelläkään lempikaupunkeja tai muuta? Mikä teidät on saanut Saksaan rakastumaan?
Itse en ole Saksassa paljoa matkaillut; lähinnä Hampurissa ja Lyypekissä. Syksyn aikana olisi tarkoitus mennä muutamaksi päiväksi joko Berliiniin tai Müncheniin. Hampurissa ollessani ihastuin kyseiseen kaupunkiin; ihana yhdistelmä kaupunkia ja kauniita puistoja. Olin Hampurissa muistaakseni kolme tai neljä päivää, se ei missään tapauksessa riitä monipuolisen kaupungin tutkimiseen. Ihmiset ovat Saksassa miellyttävän kohteliaita.Lyypekki taas puolestaan on osoittautunut ainakin minulle loistavaksi shoppailupaikaksi. Vanhan kaupungin arkkitehtuuri on kaunista katseltavaa.
Saksassa minua viehättää kaunis luonto, loistavat shoppailuolosuhteet (halvalla saa hyvää!) ja kulttuuri. Aivan liian monet ovat olettaneet minun rakastuneen Saksaan lempibändini myötä, vaikka asia on mennyt ennemminkin toisin päin. ;)
Kerran olen Saksassa käynyt, se oli toissa kesänä. Kävin silloin Stuttgartissa koska tätini ja serkkuni asuvat siellä. Ja ajelimme autolla myös Stuttgartin lähistöllä... Saksa on kaunis maa, luonto on ihana
Muoks. Yritin viidennellä ja seuraavan kerran kasilla ottaa saksan valinnaiseksi kieleksi mutta ryhmiä ei tullu kummallakaan kertaa

Saksassa ei ole tullut käytyä, kukaan ei oo vielä vienyt..
Saksan otin koulussa valinnaiseksi kieleksi... joten joku saksa-friikki taidan olla?
Mimra-Virus: Onhan sitä joskus jotkut sanoneet ettei 100% terve ihminen ota saksaa valinnaiseksi. :D Eli muun muassa siitä ilmenee että se taitaa olla melko lailla mielipiteet kahtia jakava kieli. Itsekkin olen viidenneltä asti lukenut.
Joo, mäkin otin saksan vitosella ja välillä on tullut kaduttua sitä päätöstä

Ensinnäkin, mielestäni kieli ei ole erityisen kauniin kuuloista ja toiseksi välillä tulee sellainen olo, etten minä tätä kieltä missään tarvitse. En halua mitenkään siis loukata saksalaisia tässä, mitään muuta itse maata vastana minulla ei ole.
En ole koskaan käynyt saksassa, mutta kielitaidon puolesta se tekisi varmaan hyvää (tosin kun kuuntelen aidon saksalaisen puhetta, on aivan sama, puhuuko se saksaa vai jotian muuta kieltä). Täällä toiselta yläasteelta lähtevät aina saksaan lukevat seiskat pariksi viikoksi Saksaan ja seuraavana vuonna heille tulee sieltä vieraita. Se voisi olla hauskaa.
Tunnustan, olen sekä itse maan että kielen ihailija! Kaksi vuotta oon vasta lukenut, mut nytkään en malttais millään oottaa et pääsen lukion puolella jatkamaan saksan lukemista. Ysillä sain mahdollisuuden käydäkin Saksassa, viikko oltiin reissussa. Asuttiin yksin jossain perheessä ja oltiin "partnerin" kanssa työharjoittelussa. Oli aivan mahtava viikko, suosittelen kaikkee tollasta! Tää oli siis Comenius-projekti. Nyt ovat kuulemma nykyiset ysit lähdössä kahdeksi viikoksi ja mä oon tietty ihan vihree kateudesta..

Kokemus oli mahtava (enhän toista itseäni, enhän?;)), saksalaiset ihmiset on tosi ystävällisiä. Sen saksalaisen kaverini kanssa en tosin ystävystynyt oikein, ollaan ihan erilaisia. Mut kyllä tultiin toimeen, ja paljon hyviä muistoja jäi. (Voi ei, nyt ihan itkettää ku alkoin muisteleen noita aikoja.. Ikävä monia ihmisiä ja hetkiä!

) Yhtä mahtavaa oli ku nää meidän kaverit oli vuorostaan Suomessa viikon. Tää tyttö jonka luona asuin Saksassa, Judith, ei tullut, mut tilalle tuli mun "sydänystävä" Swetlana. Swetlana on tosi ihana ihminen, meillä oli tosi kivaa! (Niin et jos joku sanoo sitä ryssäksi, niin turpiin tulee! :evil: Se on venäläinen syntyjään, ei mikään ryssä!)Muutkin saksalaiset oppilaat oli ihania persoonia, kaikki paitsi yksi

Samalla siinä tutustui paremmin suomalaisiin tuttuihin.
Sitä paitsi, saksa on oikeesti kaunis kieli! Kai mä en sit oo ihan 100% terve, mut mun mielestä. 8)
Melkonen romaani tuli.

Olen ollut saksassa monenmoista kertaa, kerran kattomassa Rasmuksiakin, ja tulevaisuudessa menen uudelleen. [Mimra käski huutamaan paria lausetta suomeksi] Ja saksassa on paljon ihanaa, maa, ihmiset välillä [Mukaan ei lasketa rasmusfaneja, jotka meinaavat tappaa kun menet keikalle :/] Mutta ylipäätään saksalaiset ovat mukavia, mutta on heilläkin puutteensa. Lähes joka paikassa puhutaan vain ja ainoastaan saksaa. Hyvänä kielimiehenä en puhu saksaa kuin "Näkemiin" Ranskaa vähän enemmän....
Hanpuri ja Lyypeks ovat lähellä sydäntä, useammin kuin vaan kerran olen ollut siellä. Kaiken lisäksi saksassa on niin alhainan alv että sieltä kannattaa ostaa vaikka mitä. Älkää menkö pieniin putiikkeihin kysymään rasmusta, he vastaavat usein että ei ole. Isommissa puodeissa sen sijaa on. Ja Rasmuksen levyt ovat PALJON halvempia siellä kuin täällä, joten lähes kaikki levyt on ostettu sieltä.... ja kyllä ne ovat aitoja! paitsi hide from the sun, sen tilasin hobby hallista...
Saksankieli on kaunista, mutta välillä erittäin vaikeaa ymmärtää
tulipa romaani
Sukulaisii asuu saksassa, joten siellä on käyty!
En muista kaupungin nimeä, mutta pohjoisSaksassa oli ,tosin kyllä me kierrettii autolla aika monessa kaupungissa!!

haluaisin kyllä käydä Saksassa, mutta ei nuo porukat sinne halua raahautua. :b vaikuttaa todella mielenkiintoiselta paikalta käydä ym.
kielenä saksa on mulle aivan älyn vaikeaa, vaikka mä olenkin sitä jo jotain neljä vuotta lukenut. ei ne sanat vaan jää mun päähäni.
Mä otin kans viidennellä saksan kielen opiskeltavaksi.. mitenköhän monesti oon sitä sen jälkeen katunut? Varmaan pari miljoona kertaa.. nyt käyn tunneilla aina hampaat irvessä ja kaikki tunnit vaan retkotan pulpetin päällä ja suttailen vihkoon milloin mitäkin x) mutta, mutta.. rehtori kun ei anna lopettaa tuota saksan opiskelua
Joten protestoin sitten.. en jaksa enää opiskella saksaa, vaikka siitä kuinka olisi hyötyä tulevaisuudessa x)
Mäkin olen lukenut saksaa viidennestä luokasta asti. Tosin nyt lukiossa alotin sen alusta, ku kielioppi alko "vähän" tökkiä

Mutta tarkotus ois yrittää kirjottaa siis lyhyt saksa. Saksa on tosi vaikea kieli mun mielestä, tai lähinnä just tuo kielioppi
Mutta en ole mikään saksa friikki. En ole päässyt koskaan käymään siellä, mutta ois kyllä kiva käydä joskus. Tuli vaan mieleen Laurin hyvä kommenti Berliinistä? (tai joku muu saksailainen kaupunki) Ku se tuli hotellistä ulos ja sano, että siellä haisee aina paska

Saksa on aika hauskan kuulonen kieli, ei se kaunis kyllä ole munkaan mielestä. Raskaaseen musaan se kyllä sopii hyvin, niinkuin just Rammsteiniin.
yhyy, vihaan saksaa yli kaiken. tämä johtuu vain siitä että olen kituuttavasti lukenut saksaa viimeiset 8 vuotta.
Kaks kertaa oon käyny Saksassa... Viimeisin kerta oli aivan mahtava ja ois ollu kiva päästä sinne uudestaan.... Saksan lukemisen alotin viidennellä luokalla ja mä ainaki tykkäsin tosi paljon kielestä

Mulla olisi ehkä mahdollisuus lähteä Saksaan kahdeksi viikoksi huhtikuussa, muttei kamalasti houkuta, joten taitaa jäädä väliin.
Bullet kirjoitti:Mulla olisi ehkä mahdollisuus lähteä Saksaan kahdeksi viikoksi huhtikuussa, muttei kamalasti houkuta, joten taitaa jäädä väliin.
Bullet, todellakin lähdet!!!!!!!!!!

Siellä on niin mahtavaa, et kyllä suosittelen. Ihana reissu oli..<3<3