Eli siis äänestät sitä mielestäs parasta ja voit kirjottaa perustelut jne (ei kai enempää selitystä tarvii)...
Ite äänestin tuota Azkabanin vankii, oon nuo kaikki neljä nähhy, ja kaikki ihan hyviä... Mut kolmone vaa jtnkii on se paras ;)
Nelosesta puuttu liikaa omasta mielestä juttuja, mut en siitä enempää sano, jos jotku ei sitä vielä oo nähhy...
Kolmas oli elokuvana kaikkein surkein. Kirjana melkein suosikkini, mutta elokuva oli surkeasti toteutettu, hyi hyi, en tykännyt kyllä yhtään. Lyhyesti sanottuna kaikki oli jotenkin niin surkeasti tehty, että tuli kovasti ikävä kirjaa.
Vaikka neljännestä elokuvasta puuttuukin paljon (liikaa) asioita, eikä sekään toiminut kovinkaan hyvin, vastaan kuitenkin sen parhaaksi. Potter -elokuvat ovat kaikki melko karmeaa katseltavaa eivätkä läheskään samanlaista herkkua kuin kirjat. Neljästä surkeasta paras tämä neljäs.
Liekehtivä pikari on mun mielestä parhaiten onnistunut leffa tähän mennessä..
Ykkös ja kakkos leffoissa ne lapsinäyttelijät ei ollu mun mielestä hyviä.. Ne tuntu niin teennäisiltä.. Mutta niissä taas noudatettiin kirjan juonta tosi hyvin..
Kolmosessa ne oli taas aivan erilaisia! Ne oli edistyny näyttelemisessä huikeasti.. Kolmosleffa kuitenkin oli pettymys sen takia, että se oli vaan niin sekava.. Ja ei noudattanut kirjan juonta melkein ollenkaan, vaan tapahtumat tapahtui välillä ihan oudossakin järjestyksessä..
Crow kirjoitti:Ja ei noudattanut kirjan juonta melkein ollenkaan, vaan tapahtumat tapahtui välillä ihan oudossakin järjestyksessä..
Ne menee aika ouvosti, ku kattoo ekaa kertaa... Mut suosittelen katottavaks ainakii kerran vielä, ni siihe juoneen pääsee vähä paremmi... Ku siinähä hillutaan ajassa...
Mäkin Azkabania äänestin. Näyttelijät on kehittyneet niin paljon tossa kakkosen ja kolmosen välillä, että ihan kauhistuin ku näin ton ekan kerran. ;) Neloseen mäkin olin pettynyt, ihan raiskaa kirjan tuo leffa.

Varsinkin kolmivelhoturnaus on ihan naurettava leffassa. Se ei jotenkin leffassa tunnu liittyvän muuhun leffaan mitenkään. Kyllä kirjat on jotain ihan toista.
Azkabanin vanki. Se on niin paras kirjana kuin elokuvanakin.
Liekehtivää pikaria en olisi koskaan äänestänyt, petyin todella pahasti koko elokuvaan. Leffaa oli lyhennetty kamalasti ja siitä oli jätetty monia osia pois, sekä koko elokuva oli aivan liian nopeatempoinen ja sitä oltiin muuteltu.
Nämä jäi mm. pois.
- Harry, Ronin ja Hermionen tapaaminen Siriuksen kanssa
- Tylyaho
- Keittiön näyttäminen
- Hagridin sisuliskot
Ja takaisin Azkabanin vankiin. Minusta leffa meni hyvin kirjan mukaan, vaikka oli siinäkin pieniä puutteita jonkin verran. Mutta pidin oikein paljon. Kirja on sopivan pitkä, ja ihanan salamyhkäinen, varsinkin ensimmäisen lukukerran jälkeen. ^___^
Kaikki on aika surkeita, mutta äänestin minäkin Azkabanin Vankia. Olihan se järkytys, että koko kirjan (lähes) olennaisin asia (kelmien kartan alkuperä ja kaikki siihen liittyvä, ja james potterin menneisyys ym.) oli elokuvasta pois jätetty, mutta muuten tämä on erittäin hienosti onnistunut elokuva.
Neljännen olen nähnyt 3krt, ja en pidä. Huumori siinä on hauskaa, mutta muuten se on yllättävän epäonnistunut, sekä juoneltaan (liikaa asioita taas jätetty pois) että muultakin toteutukselta.
1 & 2 ovat elokuvina muuten parhaita, kun tärkeimmät asiat saatu mukaan ja ne on jotenkin 'aitoja ja uskottavia' elokuvia, mutta kolmonen oli jotenkin..ömm, tunteellisin?Siis sen mukana tuli enemmän ajatuksia ja juups.
Vaikea homma.
Olin liekehtivän pikarin ja azkabanin vangin välillä. Kuitekin valitsin liekehtivän pikarin. oli se ehkä hieman paremmin tehty, mutta puuttui liikaa asioita.. hyviä on kaikki leffat ja kirjat!
Liekehtivä pikari on kyllä parempi kun ne muut.Mut silti kun mä ajattelen kaikki niin tarkasti just kirjan mukaa ni se on oli niiiiin huono...siit puuttu ihan liikaa asioita ja se alku meni iiihan liian nopee...ei ne leffat kyllä todellakaan kirjoja voita...
pitäis päästä toi nelonen kattomaan, mut ei oo sovittu kaverin kanssa vielä tarkkaan. toivottavasti on hyvä! Meillä ei oo videolla kuin 2, ois kiva saada muitakin. en oo azkabania nähnyt kuin kerran.

Nyt kun olen viimein nähnyt kaikki elokuvat niin pystyin äänestämään ja äänestin liekehtivää pikaria. Valinta oli vaikea sillä mikään näistä elokuvista ei ole 'loistava' verrattuna kirjoihin, mutta kuitenkin ihan katsottavia.
Ohjaajan vaihtumisen huomaa aika selvästi noista elokuvista, ensimmäinen ja toinen ovat hyvin saman näköisiä, kun taas kolmonen ja nelonen ovat ihan eri kategoriaa.
Ykkösestä ja kaksosesta pitää positiivisenä mainita se että ne eivät etene liian nopealla temmolla, toisin kuin kolmonen. Azkabanin vankiin oli tungettu paljon mukaan ja koko ajan oltiin menossa. Gary Oldman (sirius), joka on ollut lempinäyttelijöitäni pitkään pelasti kuitenkin elokuvan.
Liekehtivä pikari oli aluksi myös aika nopea tempoinen ja minusta tuntui ettei asiota selittetty kunnolla (samoin kun azkabanin vangissa) tai sitten se johtui siitä ettei minulla ollut tekstejä ja minulta meni ohi puolet niiden puhuista

Kuitenkin tuntui ettei neljäs leffa ollut niin nopea tempoinen kuin kolmas, mutta joistain erikois tehostesta on pakko marista. Voldemort näytti ihan naurettavalta, ja samoin vauhkomielen silmä. Sekä se miten siriuksen pää tuli sinne takkaan (hyi). Azkabanin vangissa ankauttajat oli huonoja, ne eivät lennä!
Kokonaisuutena jokainen leffa on päässyt ehkä hieman plussan puolelle, mutta kauhulla odottelen viitosta joka ilmeisesti aiotaan kuvata yhtenä elokuvana, siitähän pitää jättää lähes kaikki pois...
eilenä kävin kattomassa Liekehtivän pikarin. aika jännä oli juu

koko sali nauroi kun siinä alussa Harry hymyili salissa Cholle, ja siltä purskahti mehua suusta....

eipä muuta kommentoitavaa, annan ääneni vaikka... hmm. pikarissa olisi voinut olla ne huispauksen mm-kisat! sanotaan vaikka Azkabanin vanki

(tossa kun kirjotin että Harry hymyili, meinasin kirjottaa Lauri [smilie=rofl5.gif] )
Oli pakko äänestää viisasten kiveä sillä en ole nähnyt muita osia, kirjoina kyllä olen lukenut ne mutta harry potter elokuvat eivät oikeen nappaa, en tiedä kyllä miks.
Kyllä se Azkabanin vanki on parhain leffa. Toiseksi tulee Liekehtivä pikari, sitten salaisuuksien kammio, viimeiseksi viisasten kivi. ^^
Liekehtivä pikari on ollu tähän mennessä kyllä paras. Se on vaan niin hyvä 8')