Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Harry Potter
Sivut: 1 2 3 4
Mä tykkään Harry Pottereita lukea! muita? Liekehtivä pikari ois tarkotus mennä kattoo, mutta ei ensi-iltaan vielä.
pitäis lainata kaverilta azkabanin vanki, kun en muista millanmen leffa oli...
mutta tänne vaan muitakin mielipiteitä HP: sta!
kannattaa lukea... minulle suositteli kaveri sillon ekan kirjan aikoihin.

tossa äänestyksessä mietin 5 vai 4... noh, sanotaan 5!
kiva kun ne kirjat on pitkiä Smile
mäki tykkään lukee niit.oon kanssa menossa kattomaan sen liekehtivän pikarin kavereitten kaa tässä nyt lähi aikoina...se azkabanin vanki leffana ei ollu kyllä mitenkään erityisen hyvä mun mielestä mut kyl toi liekehtivä pikari pitää kuitenki nähä...

musta vitonen on ehdottomasti paras.se on nii surullinenki,tulee aina tippa linssii ku sitä lukee friikki_pillitys ja sitähä mä en oo lukenu ainakaa miljoonaa kertaa ja niit muit Smile

Crow

Mä oon lukenu jo sen kutosen englannin kielisenä ja musta se on tähän mennessä paras.. Silti kuitenkin noista vaihtoehdoista mä äänestin Feeniksin kiltaa. :wink: Se on myös tosi hyvä!

mar_iah

mä oon tykänny eniten azkabanin vangista.
tosin elokuvaversio oli aiiiivan pettymys. siriuksen olis pitäny olla paaljo komeempi. hihi.

Gwindorfyel

Luin kirjat ensimmäistä kertaa siinä viisi vuotta sitten, siis ne jotka oli silloin ilmestyneet.Tykkäsin tosi paljon, ja tykkään vieläkin. Kuudennen kirjan ostin Lontoosta, jonotin sitä siellä ilmestymisyönään 800:n muun fanin joukossa. Luin sen kymmenessä päivässä, ja tykkäsin siitäkin!Mutta eniten pidän ehkä Azkabanin Vangista, sen olen luultavimmin lukenut eniten kertoja, vähintään toistakymmentä kertaa.
Elokuvatkin olen nähnyt monia monia kertoja ja hyllyssänikin ne lojuvat Very Happy
Ne eivät tosin todellakaan yllä kirjojen tasolle. Uusimman elokuvan, eli Liekehtivän Pikarin, kävin katsomassa tiistaina 15.11. ennakkoensi-illassa, joka oli kutsuvierasnäytös Helsingissä. Se oli ihan mukava elokuva, tosin löysin hirveästi asioita mistä en pitänyt..
Tänään olen menossa uudestaan katsomaan, ehkä siitä saan paremman kuvan Smile

Kioto

Luin kirjoja ekan kerran joskus vuonna 2000 Viisasten kiven ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä < 3 Nyt olen lukenut kaikki kirjat lähemmän kymmenen kertaa läpi ja ne löytyvät hylylstä. Englanniksi olen lukenut vain kolme ensimmäistä ja osan viidennestä. Ärsyttää, kun luin sitä jo ennen suomennoksen ilmestymistä, nyt en ole halunnut spoilaantua kuudennesta kirjasta _yhtään_. Leffat olen tietysti kaikki nähnyt ja löytyävt kotoakin videoina. kirjat ovat kuitenkin paljon parempia kuin elokuvat.
Tykkään niistä kaikista kirjoista ihan hriveästi, ei niitä voi laittaa paremmuusjärjestykseen. Sirius on ehdoton suosikkini hahmoista. Suurinpiirtein itkin Feeniksin killan lopussa.

Blueee

Kyllä mäkin niistä kirjoista tykkään, mutta ne leffat on niin _syvältä_
Mä ainaki olin kuvitellu siriuksen vähän komeemmaksi, niin kuin kirjassa oli kuvattu.. Paras tähän mennessä on ehkä Feeniksin kilta..
Oon lukenu kaikki suomennetut kirjat, kutosta en oo jaksanut alkaa ainakaan vielä lukemaan englanniksi. En osaa kyllä sanoa lempparikirjaa. Feeniksin kilta oli kyllä ihan tajuttoman hyvä, joten ehkä se. Tai en tiiä, kaikki ne on. Razz Lauantaina meen katsoon Liekehtivän pikarin, toivottavasti on hyvä. Smile Ykköshahmo on Ron. Se on ihan mahtava tyyppi! Smile <3 Rupert on tosi hyvä näyttelijä.

AmandaFlower

Nyt täytyy tehdä nolo tunnustus: olen "fanittanut" Harry Potter kauemmin kuin Rasmusta Embarassed tosin vain puoli vuotta

Joskus viitosluokalla eli vuonna 2001 monet luokkalaiset alkoivat puhua Harry Potterista ja siitä tuli sellainen muoti-ilmiö. Minäkin sain sitten iskän ostamaan itselleni viisasten kiven ja siitä se alkoi. Ystävänpäivän aikoihin hankin liekihtevän pikarin ja parin viikon sisällä azkabanin vangin ja salaisuuksien kammion omaksi. Viitosta aloitin kesällä -03 lukemaan englanniksi, mutta se oli sen verran takkuilevaa että jätin kesken. Tänä kesä tosin ostin HBP omaksi ja luin sen kahdessa päivässä, ymmärtäen lähes kaiken. Tällä hetkellä luen kirjaa kolmatta kertaa sanakirjan kanssa, jotta ymmärtäis kaikki pienimmätkin vitsit :wink:

Tähän ännestin azkabanin vankia siksi että se on ollut mun lempikirja aina, mutta puoliverinen prinssi on kyllä samaa sarjaa ehkä jopa parempi kuin azkabanin vanki, pitää katsoa kun saa suomalsisen version käteen. Azkabanin vanki on mun lempikirja(tai toiseksi paras) lähinnä Siriuksen ja kelmien takia. Sirius siis ehdottamasti minun lempihahmo.
Sillon kun Harry Potter tuli "muotiin", mä olin muka liian iso ja hieno lukemaan sellasia. Aateltiin kavereiden kanssa, että onpa lapsellista, kirja pojasta, joka onkin muka velho! Melkein vannoin, etten koskaan tule lukemaan kirjoja, mutta toisinpa kävi.

Veli sai ne joskus silloin sitten joululahjaksi, ja veljen lisäksi äiti alkoi lukea niitä. Olipa vielä joululoma, ja minulla oli harvinaisen tylsää. Äiti ehdotti, että alkaisin lukea Pottereita, ne olivat kuulemma kamalan hyviä. Nauroin idealle, ja yritin keksiä parempaa tekemistä. Loppujen lopuksi äitini miltei pakotti minut lukemaan ensimmäistä kirjaa. Otin kirjan käteeni ja ajattelin, että luen vähän matkaa, jonka jälkeen menen ilmoittamaan, ettei kiinnosta yhtään, ja että oikeassa olin koko ajan.

Mutta sitten en saanutkaan silmiäni irti kirjasta. Muutaman sivun jälkeen lukeminen vain jatkui ja jatkui ja kohta koko kirja oli loppu - ja minä olin täysin langennut siihen. Luin välittömästi kolme muuta kirjaa, ja rakkauteni Pottereihin syveni. Feeniksin killan ilmestyttyä sain sen pian käsiini, ja se tuli luettua noin vuorokauden sisällä, ja vuorokauteen sisältyi siis myös nukkuminen ja koulupäivä. Ehdottoman suosikkihahmon kuoltua tuli itkettyä paljonkin. Tosin tiesin sen osan juonta jo aiemmin, koska veljeni sanoi siitä kerran.

Kolme ensimmäistä elokuvaa löytyy kotoa dvd:ltä, ja lauantaina ollaan menossa katsomaan neljättä. Elokuvat on toteutettu hienosti, varsinkin Tylypahka on upea. Kuitenkaan ne eivät yllä lähellekään kirjan tasoa, varsinkin kolmanteen leffaan olin erittäin pettynyt, koska kolmas oli suosikkikirjani, ja elokuva oli suoraan sanottuna aivan surkea.

Ja neljä ekaa kirjaa olen lukenut ainakin 7 kertaa, viidennen kahdesti. Nyt vain odotellaan seuraavaa suomeksi ^___^ englantia en kuitenkaan rupea vääntämään, vaikka se ehkä onnistuisikin. Haluan lukea kirjan suomeksi, että voin keskittyä olennaiseen, eli tarinaan, eikä koko aikaa tarvitse miettiä, mitä mikäkin sana on suomeksi.

en voi ymmärtää, miten kukaan pystyy kirjoittamaan noin upeita kirjoja.

JamesBond

Yhtään kirjaa en ole lukenu, enkä lue [smilie=whistle.gif]

Kaikki leffat oon kyllä katsonu, paitsi tätä uusinta.
jah numero 2:lla ei ole ääniä. no ei se minunkaan lemppariksi yltänyt. nämä muut vaan on niin mahtavia! Very Happy

Berneri

Kyllä se on tuo tähänastisista Azkabanin vanki, jotenkin vain pidin siitä enemmän, kuin muista. Hännänmitalla toisena tulee Feeniksin kilta, siihen olisi voinut vähän enemmän positiiista laittaa, vaikka tiedän, että kirjat muuttuvat synkemmiksi. Odottelen sekä innoissani että peloissani kuudetta kirjaa, koska tiedän osan tapahtumista.
oli muuten ärsyttävää kun mun sisko luki feeniksin killan ennen mua ja sit se paljasti mulle et kuka kuolee!!!en viitti sanoa sitä täällä, jos joku on lukemassa tai aikoo lukea sen. se sit meni väittämään ettei se sitä paljastanut mutta niin helposta vinkistä sen tajuu... yks kaveri kuuli sen vielä aiemmin, tai näki jollain sivulla. ei oo kivaa kun joka paikkaan tungetaan juonipaljastuksia...

AmandaFlower

Akane kirjoitti:oli muuten ärsyttävää kun mun sisko luki feeniksin killan ennen mua ja sit se paljasti mulle et kuka kuolee!!!en viitti sanoa sitä täällä, jos joku on lukemassa tai aikoo lukea sen. se sit meni väittämään ettei se sitä paljastanut mutta niin helposta vinkistä sen tajuu... yks kaveri kuuli sen vielä aiemmin, tai näki jollain sivulla. ei oo kivaa kun joka paikkaan tungetaan juonipaljastuksia...

joo mulla ihan sama juttu, kirjekaveri luuli että mä olisin kiitollinen jos se kertoo mulle kuka kuolee Twisted Evil Ärsyttävää, tosin onneksi nyt kutosen kanssa ei käynyt samalla tavalla, koska ostin sen heti lauantaina ja lukkiudin omaan huoneeseen ja sain luettua ennen kuin ehdin spoilaantua...
Sivut: 1 2 3 4
Julkaisun osoite