Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Mitä musiikkia The Rasmus on?
Sivut: 1 2 3
Terve!

Ollaan kaverin kanssa Prahassa vaihto-oppilaina ja huomattiin, etta The Rasmuksella on taalla huomenna keikka. Kerrottiin Amerikkalaisille kavereille, etta The Rasmus on suomalainen bandi ja jenkit oli ihan innoissaan siita, etta Suomestakin tulee kuuluisia ja suosittuja bandeja. Sitten he kysyivat minkalaista musiikkia The Rasmus oikein soittaa. Siina vaiheessa meni sormi suuhun. En osannut tarkasti kertoa mihin genreen The Rasmus nykyaan kuuluu. Tiedan kylla joitain kappaleita, olen kuullut niita radiosta ja nahnyt telkkarista, mutta en tunne yhtyetta niin hyvin, etta osaisin lokeroida sen oikeaan kategoriaan. Jotain melkein kymmenen vuotta sitten, kun bandin nimikin oli pelkka Rasmus, he soittivat funky musiikkia ja sellaista groovempaa tavaraa. Jotain viisi vuotta sitten heilla oli rauhallisempaa musiikkia ja sellainen video, jossa joku poika sukelteli veden alla. Nykyaan The Rasmuksen musiikki on lahinnakin kai modernia rokkia, luulisin. Kaveri sanoi, etta sita voi kutsua jopa new metalliksi (vai nu metalliksi, miten se mahdetaan kirjoittaa), mutta ei kai se nyt sentaan mitaan hevia ole, vai onko? Itse kuuntelen vahan vanhan aikaisempaa musiikkia (1940 ja -50 luvuilta), enka ole ihan niin perilla nykymusiikista. Seuraan kylla mielenkiinnolla The Rasmuksen ja muiden suomalaisten bandien maailman valloitusta, kannustan peukut pystyssa ja toivon menestysta.

Alkuperainen kysymys siis oli, etta mita musiikkia The Rasmus oikein on? Vastatkaa joku, niin me mennaan keikalle ja The Rasmus saattaa saada uusia ystavia Yhdysvalloista asti?
No The Rasmushan soittaa päämääräsesti Rockia..
Minusta ihan puhtaasti rock, sillä ei heillä kovin paljoa keyboardeja tms käytetä nykyään. Varsinkin livenä bändi kuulostaa melko raskaalle. :wink:

maisa

höö... mä kyllä sanoisin että rokkia, ei kyllä tuu mitään jenkki bändiä mieleen, mikä muistuttaisi The rasmusta...
Melankolisempaa mitä amerikasta tuloo, mut ollaanhan me suhteellisen surumielinen kansa(kin) (huom! itsemurhatilastot!) mutta kyllä sieltä huomaa, että on sitä iskelmääkin joutunut(?) kuuntelemaan. Rolling Eyes
Ja voin sanoa,että lavalla pojat osaa asiansa!

Kerrothan koko forumille, jos menette, mitä kaverit tykkäsivät ja mitä itse tykkäsit.

Fau

Eikös pojat ole jossain haastattelussa sanoneet, (kun niiltä kysyttiin, että onko ne mielestään gootteja, ja soittaako ne goottimusaa), että he soittavat melodista rockia?

Crow

Fau kirjoitti:Eikös pojat ole jossain haastattelussa sanoneet, (kun niiltä kysyttiin, että onko ne mielestään gootteja, ja soittaako ne goottimusaa), että he soittavat melodista rockia?

Noinhan pojat on ite sanonu.. Monet ihmiset kyllä sanoo Rasmusta poprockiksi mutta kyllä mun mielestä Rasmukset ite tietävät paremmin mitä musiikkilajia he edustavat.

Mimra-Virus

"tummasävyistä, melodista, raskasta, pehmeää ja korviahivelevän täydellistä voimarockia, vain kuten Rasse sen osaa." Suosikissa luki noin... Raskasta rockia. Mikä se yksi adjektiivi oli???! kun ei muistu... peeveli... Joku intensiivinen?? ei se nyt kyllä sellanen ollut... Mistä haastattelusta me sen oikeen luin? apuaaaa!!! [smilie=huh.gif]

Döörr

jossain joo itse sanoivat että ovat melankolista(vai melodista vai hä??) rokkia, rock kumminkin munkin mielestä [smilie=15.gif]

-Laura-

melodista rokkia. Ainakin kaikki englantilaiset musa lehdet määrittelee sen noin Smile
Crow kirjoitti:
Fau kirjoitti:Eikös pojat ole jossain haastattelussa sanoneet, (kun niiltä kysyttiin, että onko ne mielestään gootteja, ja soittaako ne goottimusaa), että he soittavat melodista rockia?

Noinhan pojat on ite sanonu.. Monet ihmiset kyllä sanoo Rasmusta poprockiksi mutta kyllä mun mielestä Rasmukset ite tietävät paremmin mitä musiikkilajia he edustavat.

jep, melodisesta rockista minäkin olen lukenut. Tosin nykyäänhän sekoitellaan niin paljon eri musiikkityylejä keskenään, että tällainen lokerointi on hieman hankalaa.

Blueee

Nykyään on tosi vaikee lokeroida musaa eri genreihin, kun niitä niin monta on ns. kehittynyt, mutta itekkin kyllä sanoisin että ne soittaa melodista rockia.. ^^

Berneri

Kyllä, rock se on. Musiikin tyyli on kyllä kieltämättä muuttunut paljon synkemmäksi vuosien kuluessa, mutta mitään heviä se ei toldellakaan ole, minusta ainakaan.

Ja lainaten maisaa, olisi siis hyvin mukava kuulla, mitä itse piditte ja mitä porukka tykkäsi pojista. :wink:
Kuin ovat jätkät itekin sanoneet yhtenä kuvauksena, niin Rasmusmusiikki on Melankolista rokkia!

lafawiblu

oon huomannut että tässä asiassa on paljon alueellisia eroja.

täällä suomessaha esim. useissa lehdissä yms luokitellaan musiikki juuri joksikin poprockiksi, kun taas eräät espanjalaiset ystäväni kauhistelivat, kun bändi soittaa "semmoista heviä".

itse ainakin pähkäilin syyksi moiseen että täällä kuulee niin paljon rankempaakin musiikkia ihan joka paikasta, kun taas jossain keskieuroopassa kulutetaan paljon enemmän puhdasta poppia. tainno, luulisin Very Happy muttamutta. nii toi melodinen rokki on kyl aika hyvä määritelmä mielestäin.
No Rassethan soittaa tietenkin kukkalogorockia! :wink:
Sivut: 1 2 3
Julkaisun osoite