Olis mukavaa tietää mistä ammatista haaveilette tai olette joskus haaveilleet, ja miten teidän toiveammatit on ajan myötä vaihtuneet.

Mä oon jo pitkään, monta vuotta, halunnu lastenhoitajaks. Niiku päiväkotii tai jotai.. Kuhan pääsisin lasten kans työskentelee.
Skorppari kirjoitti:Mä oon jo pitkään, monta vuotta, halunnu lastenhoitajaks. Niiku päiväkotii tai jotai.. Kuhan pääsisin lasten kans työskentelee.
Samoin, ihan pienestä asti ;) Tosin nyt kun olen siihen ammattiin opiskelemassa, niin ei se tunnukaan ihan minun alaltani, pitäisi paljon sosiaalisempi olla...
tuiha kirjoitti:Skorppari kirjoitti:Mä oon jo pitkään, monta vuotta, halunnu lastenhoitajaks. Niiku päiväkotii tai jotai.. Kuhan pääsisin lasten kans työskentelee.
Samoin, ihan pienestä asti ;) Tosin nyt kun olen siihen ammattiin opiskelemassa, niin ei se tunnukaan ihan minun alaltani, pitäisi paljon sosiaalisempi olla...
Heh, mutta voikai sitä sit ruveta lukee johki muuhun..?
En mäkä kyllä kovin sosiaalinen ole :/
Ihan pikkuisena olin varma, että musta tulee poliisi

(se tuntuu muuten olevan monen pikkutytön -ja pojan toiveammatti).
Nyt oon kiinnostunut eläinlääkärin ammatista, sillä eläimet on aina ollu todella lähellä sydäntä. Varmaan alan pieneläinhoitajaksi tai sitten eläinlääkäriksi opiskelemaan.
Myös joku musiikkiin liittyvä ammatti kiinnostaisi..
Netissä on muuten hyvä testi jos miettii tulevaisuuden ammattiaan:
http://www.mol.fi/avo
kannattaa käydä kokeilemassa

Olen aina ollut kiinnostunut kuvataiteisiin liittyvistä ammateista (graafisen suunnittelijan työ on yksi mielenkiintoinen), mutta nyt on kuvaan tullut myös kiinnostus saksan kieleen. Mutta kaikista eniten haluan kotirouvaksi, mikä tietysti edellyttäisi aviomieheltä riittävää taloudellista toimeentuloa. Joten ehkä jonkinlainen koulutus pitäisi hankkia, jos ei Se Oikea olekaan niin rikas.
En tiedä oikein miksi haluaisin. Mutsi yrittää leipoa musta jotain uranaista..
Ite joskus pienempänä unelmoin farmaseutin ammatista. Nyt kun olen yläasteen kasilla ja näistä on tullut juteltua mulle kerrottiin, että pitää osata latina jos aikoo siihen ammattiin. Minä kun olen muutenkin niin hyvä kielissä...
Mutta nyt mulla on "harrastus" bändi ja olen siinä kosketinsoittajana ja sanoittajana... Ehkä tulee joku hetken rockstara- ammatti villitys...
kaikkein kaikkein kaikkein eniten haluan meikkitaiteilijaksi.
pitäs vaan alkaa hakeutumaan jatkokoulutukseen.
Ämmh. Empä tiiä. Ehkä kielenkääntäjä, tai tulkki, jota mulle on ainakin suositeltu paljon ^^
Miusta tulee kampaaja. Parturikampaaja on työ, josta oon aina ollu vähän kiinnostunu. Mutta nyt se on vasta tullu kunnolla mieleen.

Minä en tiedä oikeastaan yhtään, mikä musta voisi tulla isona. Tällä hetkellä tuntuu, ettei mikään oikein kiinnostaisi ^___^ Äidinkielen opettaja sanoi jotain, että minun kirjoituksilla pitäs kyllä ittensä saada elätetyksi, mutten sitten tiedä..

Jotenkin tuo koululehdenkään tekeminen ei ollut niin upeaa, miten sitä ajatteli, niin ei se toimittajan ammattikaan enää ole se suurin haave, mutta se olisi silti melko kiva ^__^
Joku musiikkiin liittyvä ku vaan ois. Sellanen ois kivoin.
Mulla on täs parin viime vuoden aikana tullut vaan lisää vaihtoehtoja.
Äiti on kieltenopettaja ja aina oon ollut kielissä lahjakas ja jaksanut kiinnostaa. Joten pitkään suunnittelin lähteväni lukion jälkeen lukemaan kieliä. Kääntäjän ammatti ois tosi mielenkiintoista. Mut suurin osa kieltenlukijoista suuntautuu sit opettajaksi. Jotenkin tuntuu vaan, et ku tota äidin työtä on tässä 16 vuotta katsellut, niin ei se kyllä unelma-ammatilta vaikuta. Jos itse koulupäivät on rankkoja kamalien oppilaiden, joidenki urpojen ja ihQupissiksien takia, niin yhtä paljon töitä on koulupäivän jälkeenkin. :evil: Eli ei opettajaksi.
Varsinkin viime vuoden aikana alkoi lisääntyä kiinnostus lastenhoitoon. Aina oon pitänyt lapsista ja niiden kanssa touhuamisesta. Ysillä olin viikon päiväkodissa töissä ja oli kyllä tosi ihanaa. Isä on sitä paitsi lastentarhanopettaja, joten siinä ois toinen polku vanhempien jalanjäljissä.
Isosisko on tosi paljon tykännyt psykan lukemisesta, ja kyllä se muakin kiinnostaa. Tosin yhtään tuntia en oo vielä psykologiaa lukenut, vasta kolmannessa kurssissa alkaa. Mut silti jaksaa kiinnostaa. Varsinkin lapsen kehityspsykoligia yms.
Joten saa nyt nähdä. Onhan tässä vielä pari vuotta aikaa valita noista tai jostain muusta se unelma-ammatti. Toisaalta ei 3 vuotta lukiossa oo niin pitkä aika, pian se menee.
Mä haluaisin toimittajaksi. Tykkään hisveesti kirjottamisesta ja uskoisin sen olevan mulle sopivan haastava ammatti, mut katotaan..
Mie halusin joskus aikoinaan enkun opettajaksi, mutta siitä piti luopua
(lähinnä siksi ku olen niin heikkohermoinen)
Lisäksi musiikki (ja erityisesti Rasmus) tuli minun elämään keväällä 2004
ja siitä lähtien olen alkanu haaveilla "urasta" lauluntekijänä (ja mielellään myös laulajana)
Mä opiskelen parhaillaan lähihoitajaks. Ekaa vuotta. Ensiks ajattelin jatkaa siitä vielä sairaanhoitajaksi mutta sairaanhoitajien elämä on niin "rajoitteista". Esim. ei saa käyttää sellaisia meikkejä kuin mitä mä käytän, eikä saa olla lävistyksiä, tatuointeja jne.
Joten nyt oon harkinnu että rupeaisin lastentarhanhoitajaksi. Se ei nyt oo niin rajoitteista ja mä rakastan lapsia!
Myös jotain musiikkiin liittyvää olen aatellu. Mutta vielä en tiiä että mitä oikeastaan. x)