Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Rasmusten tapaamisesta.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Noin. Ajattelin tehdä oman keskustelun tälle, löytyyhän näitä juttuja toki keikat-osiosta, mutta helpommin saa luettua, kun ne kokoaa tänne. Ja näitä on aivan ihana lukea, kun joku fani on ollut niin onnellinen, että on saanut kohdata idolinsa, joten kertokaapa kaikkea. Missä tapasitte Eeroa, Paulia, Lauria tai Akia? Pyysittekö nimmaria, halia, yhteiskuvaa? Mitä juttelitte? Yms. kivaa :>

Itse olen saanut tavata kaksi kertaa Laurin ja kerran Akin.
[muoks. nyt oon kyllä ihan kaikki pojat tavannu ja tullu lisää muistoja. säilytän ny tän viestin kumminkin tämmösenä, kuin tää on. kiva ittekin lukee viime vuoden tuntemuksia. mutta tosiaan ei oo ajan tasalla ihan :'D ]

Ensimmäistä kertaa Laurin näin Live '05:ssa. Olin silloin ollut fani jo yli neljä vuotta ja keikoilla käynyt jonkin verran, mutten koskaan ollut päässyt ketään pojista tapaamaan, enkä uskonut, että koskaan pääsenkään, varsinkaan tuolla. Noin iso tapahtumakin vielä.
Olin jo niin yli-onnellinen siitä, että päästiin eturiviin ja Rasmuksen soundcheck oli niin upea ja itkin, kun Lauri moikkasi mulle lavalta, kun olin ainoa Rasmus-fani siinä kohtaa ja se huomasi mun paidan <3
Soundcheckin jälkeen mentiin kattoon bäkkärin aidan luo, jos voitaisiin nähdä edes vilaukselta joku pojista. Melkein heti sieltä kävelee rivissä Pauli, Eero ja Lauri. Pauli meni johonkin ja eero ja Lauri käveli sitä bäkkärin porttia kohti. Lähdettiin juoksemaan sinne (onneksi oli kamera kädessä). Sitten juoksin iihen Laurin viereen ja;
-Lauri, Lauri. Pääseekö yhteiskuvaan? Onko kiire, onko kiire?
-Ei oo... Ei kun on kiire! Mutta pääsee.
-Kiitos. Kiitos.
Olin niin onnellinen ja paniikissa ja piu piu. Tärisin vaan sen kainalossa ja ajattelin "nyt se on vihdoin tossa ja sen käsi on mun ympärillä ja mun jalat tärisee". Kuvan ottaminen kesti (hyvä mulle), kun kaverin kädet tärisi ja ensin tuli joku videon pätkä vahingossa, sitten joku epäselvä otos. Sitten kamera meni kiinni ja meinasin jo sanoa kaverille siitä, mutta äkkiä suljin suuni, kun Lauri sanoi, että;
-No nyt se meni kiinni.
Onneksi en molottanut siihen päälle, kun kuulin sen ihanan äänen siitä ihan vierestä <3 Sai kaveri sen kuvan vihdoin.
Ei ollut mikään sillä tavalla erikoinen tapaaminen, ei puhuttu oikein mitään ja Laurilla oli kova kiire ja siihen kasaantu paljon faneja, mutta silti mulle ihan älyttömän merkittävää, kun olin niin kauan siitä unelmoinu. Itkin niin älyttömästi sen jälkeen ja halailin kaikkia ja kierin siellä maassa ja soitin hysteerisiä puheluja (vasta kun Lauri ja Eero oli lähteneet, en nyt entään niiden nähden heittäytynyt maahan itkemään. Onneksi). Jäi vain harmittamaan, kun nenä oli tukossa, enkä haistanut miltä Lauri tuoksui Very Happy
Viikko tuon jälkeen meni pelkästään hymyillessä ja sitä kuvaa tuijottaessa.

Sitten tasan viikko sitten Pakkahuoneen keikalla. Oli upein päivä ikinä. En uskonut, että voisi tulla ihanampaa, kuin tuo 27.8, mutta tuli kuitenkin.
Kaksi kaveria lähti käymään yhdessä vaiheessa vessassa jonotellessa ja huomasivat, että poikien keikkabussi oli saapunut. Lähdettiin sitten kolmen kaverin kanssa katsomaan, jos jonkun Rasmuista voisi bongata. Siellä oli se takaovi auki, kun tavaraa roudattiin sisään ja sen edessä kauheasti faneja. Kurkittiin sinne sisälle ja siellähän Lauri istui penkillä ja soitteli välillä kitaraa. Sain kauhean tärinäkohtauksen ja tuijotettiin vaan. Lauri vain istui ja kaikki muut fanit lähtivät pois. Käytiin yhden kaverin kanssa hakemassa kamerat, ihan varmuuden vuoksi. Sitten seistiin siinä nelistään ja täristiin. Yhdessä vaiheessa Lauri nousi ja meni syömään ja me vaan katseltiin. Koko ajan kuiskailtiin "meiän täytyy uskaltaa huutaa sille" , "en mä halua häiritä sitä" , "en mä uskalla, please, pyydä sä" , "en mä voi, en mä voi" , "voi, huuda nyt, jos se menee pois?". Ei vaan uskallettu, eikä viitsitty häiritä sitä. Katsottiin vaan.
Sitten se ottaa taas kitaran, soittaa hetken ja hakee aurinkolasit. Sitten se lähtee kävelemään hyvin hitaasti sinne velle päin soittaen kitaraa! Täristiin niin paljon, se vaan lähestyy, tulee itse, vaikkei kukaan ole uskaltanut kysyä mitään! Sitten se tulee siihen ja soittaa ja kaveri huudahtaa;
-Peppi Pitkätossu!
-Joo, Peppi.
Sitten sama kaveri, joka tunnisti biisin, uskalsi kysyä "haluaisitko sie tulla meiän kanssa kuvaan?" ja tulihan se <3 Jo toista kertaa sain tavata sen. Olin niin super-onnellinen ja ihan sokissa, etten tajunnut mitään mistään mitä tapahtui ympärillä.
Sitten mentiin toisen mun kaverin kanssa kuvaan, pääsin jälleen Laurin kainaloon <3 Ja nenä toimi! Haistoin. Tuoksui niin ihanalle. Kaverilla oli ongelmia, koska kitara oli siinä pahasti, eikä se saanut kättään Laurin ympärille Very Happy Sitten tuli taas kuvausongelmia, kaveri ei osannut käyttää kameraa ja Lauri päästä maailman ihanimman "hähähähä"-äänen. Neuvottiin sitä sen kameran kanssa ja kuva tuli. Sitten kiitettiin ja tultiin jo pois, mutta pysähdyin siihen ja kysyin vielä, että;
-Saisinko mä halata sua?
-No tottahan toki!
Ja sitten halattiin <3 Oih. Olin niin, niin onnellinen.
En ymmärrä miten sen jälkeen pystyin ottamaan vielä kuvan kahdesta kaverista Laurin kanssa.
Sitten kysyttiin vielä, että tuleeko Liquidia keikalla, tai tuleeko Icea keikalla. Sitten kiitettiin kaikki kauheasti ja lähdettiin ihan hullussa mielentilassa pois. Yritettiin päästä nurkan taa, ettei Lauri nää kun seotaan, mutta ei päästy. Halailtiin jo siinä ja yksi kaveri pyöritti mua varmaan puoli minuuttia ilmassa ja kiljuin vaan "mä lennän!".
Ai jai. Olin ja olen edelleen niin onnellinen <3

Sitten yhdessä vaiheessa lähdettiin käymään jonotuspaikalta Hesessä.
Kun tultiin takaisin, niin päätettiin kulkea keikka-bussin ohi, jos siellä vaikka näkisi jonkun ja Akihan siellä oli ison porukan keskellä jonkun Clark Kentin tyypin kanssa! Kaivoin kädet täristen kynää ja paperia ja hivuttauduin sinne sivulle. En ehtinyt sanoa Akille mitään, ennen kuin se jo huomasi minut ja rupesi puhumaan huudahtaen "Hei vähän sulla on siisti paita!" (mulla oli se 2001-vuoden Aki-paita, jossa on piirrettu Akin pää). Katsoin paitaani ja olin silleen "Heh, niin on" ja ne rupesi sen Clark Kentin tyypin kanssa tutkimaan sitä ja "Hei kato Aki, sul on tommoset hiukset!" ja Aki oli silleen "en mä muistanu, että tollanen on tehty!" ja vielä myöhemmin, että "toi on kyllä hieno!" ja mä vaan hymyilen siinä onnellisena ja "niin on, mä tykkään tästä". Sitten pyysin nimmarin, itse asiassa muutaman, jotta Riikka ja Ellukin, kun olivat jonossa saisivat ja sanoin "laitatko viel pari, kun kaverit venaa tuol ja nekin haluis?" ja Aki vaan "okei. Kauankos ootte venannu?". Vastasin, että "kuudesta asti aamulla" ja se oli ihan "ohhoh!". Sitten vielä kysyin, että "voisinko saada vielä halin?" ja Aki "totta kai!" ja sitten halattiin <3

Kiitos niin, niin paljon noille pojille, kun tekivät musta niin onnellisen <3
Ja teidän vuoro, kiva kun jos joku jaksoi lukea ja tahdon kuulla tämmöisiä :>
Mä voin suoraan sanoa, että mulla nousi kyyneleet silmiin ja kylmät väreet meni selkää pitkin, kun mä luin tuota. Olen aika saatanan onnellinen sun puolesta, vaikken sua pahemmin tunnekaan<3 Voin kun itsekin joskus pääsisi kokemaan jotain vastaavanlaista.

Mä en ole kertaakaan päässyt poikia tapaamaan, kun täältä tuppukylästä ei pääse edes keikoille. Kahdella keikalla olen nyt käynyt, mutten ikinä ole oikein osannut lähteä etsimään poikia takaoven luota tai mistään, ehkä en ole uskaltanut, ehkä en ole vain tajunnut. Enkä mä kyllä tiedä, mitä mä edes sanoisin, jos mä jotain pääsisin tapaamaan. Mulle vain iskisi kamala paniikki, ja mä yrittäisin änkyttää jotakin. Jotenkin mulle tulisi kamala olo, että annan huonon vaikutelman itsestäni, ja sitten en enää ikinä uskalla mennä keikoille tai mihinkään, jos ne muistaa, että "Hei, tuo oli se, joka yritti muka selittää meille jotain siitä ja siitä!" Tiedän, tosi epätoivoista, tuskin pojat näin fanejaan muistavat niiden tuhansien fanien seasta, mutten mä pysty ajattelemaan oikein muutakaan.

Mun unelma on jo pitkään ollu päästä halaamaan Lauria. Vielä joku päivä mä sen teen, ihan sama, millaisen vaikutuksen minusta saavat, kun tulen änkyttämään. Nuo pojat on mulle enemmän kuin elämä, ja olisi mielettömän hienoa tavata ne oikeasti ja puhua niiden kanssa oikeasti jotain.

Ainiin, ja lisätään vielä, ettei mun oloa kyllä yhtään paranna tän asian suhteen, kun tuntuu, että kaikki ystävät on päässeet tapaamaan Rasmuksia moneenkin kertaan.

No johan nyt meni. Itkettää.
Huoh.. mä tapasin nuo ihanat ihmiset ensimmäistä kertaa Lasipalatsilla. Lähdin sinne jossain melkein 39 asteen kuumeessa (ja arvatkaa löysinkö edes hanskoja?!), mutta se todellakin kannatti! Siinä haastattelun aikana huomasin että Aki katteli mua (varmaan mun punasta nenää) ja vilkutin sille. Se vilkutti takas sielt ja siinä vaiheessa mä olin jo myyty Very Happy

no, haastattelun jälkeen he tulivat sitten jakamaan nimmareita. Olin juuri ottamassa Akilta nimmaria ku Lauri pöllähti siihen mun viereen. Mun suusta pääs joku "öm" tai joku muu yhtä fiksu önähdys, nii hölmistyny olin Very Happy sitten vasta älysin että joo nimmarinki vois tietysti pyytää. Sitten pyysin yhtä tyttöä ottamaan kuvan musta ja Laurista ja (onneksi) hän suostui siihen mielellään.
Siinä sitten Lauri kaappasi mut kainaloon ja sopersin sille vielä jotain siitä että olin kuumeessa toivottavasti en tartuta sitä häneen jne. Lauri sano jotain "no ei nyt meidän takii kannata itteensä sairastuttaa vielä enemmän" tai jotain sellaista.. ja sit se halas mua <3 vau.. siinä polvet tärisi.. sitten vielä menin Akin kanssa yhteiskuvaan (ja taas kiitoksia tytölle joka kuvan suostui ystävällisesti ottamaan) ja sitten melkein onnesta itkien bussiin. Oli maailman ihanin päivä. Ja Lauri tuoksui niin taivaallisen hyvältä <3
Vielä mäkin joskus pääsen poikien kanssa kosketusetäisyydelle. Vielä sitä ihanuutta ei ole mun kohdalle osunut. Crying or Very sad Keikalla näin pojat ekan kerran reilu viikko sitten Oulussa, ja kaikki oli ihan täydellistä! Paulin kohdalla olin yleisössä, ja ihan varmasti se virnisti JUST MULLE! Laughing
Mäkin luulen et kyllä vetää aika veteläksi jalat jos nimmaria tai yhteiskuvaa pääsen pyytämään, mut siitä hetkestä pitää sit yrittää vaan nauttia niin paljon ku mahdollista. Very Happy Onnellinen (ja vähän kateellinen) oon teidän puolesta, jotka ootte päässeet lähietäisyydelle näiden komistusten kanssa. Vielä joku päivä...
Akin oon tavannut. 17.1.2004 Pakkiksen keikan jälkeen se tuli siihen hillumaan, ja sain nimmarin keikkalippuun ja juuri ostamaani Rasmus-paitaan.

Kaverini otti kuvan toisesta kaveristani ja Akista, ja kun kaverini ei jännitykseltään saanut heti kuvaa otetuksi, Aki neuvoi ystävällisesti, että heiluta sitä kameraa, sitten tulee hyvä kuva. Jotain muutakin se siinä selitteli, mutten oikein enää muista, mitä.
Me oltiin vissiin Nivalan keikalla joskus vuonna nakki ja pottu. Yövyttiin hotellissa siis, __jossa Rasmuksetki oli__ ^____^= Niitä siis näki jatkuvasti siellä ympäriinsä kävelemässä. Minä ja mun kaveri tultiin ulkoa ja mentiin aulan kautta (missä oli jotai pelikoneita, sohva ja pöytä). Lauri oli kattomassa jotai elokuvaa kannettavalla siinä O___O Käveltiin ihan shokissa ohi. Sit mentii sanomaan äitille et tuu meijän kans sinne ku ei yksin uskalleta mennä Laurille puhumaan Very Happy Sit me mentii, kysyttii et päästäänkö yhteiskuvaan. Lauri suostu <: Mentii istumaan sen molemmille puolille sohvalle (aww<3 muistan vieläkin<3) Se kätteli meitä ja kysy nimet jnejne. Sit otettiin yhteiskuvia ihan rauhassa. Eikai me nyt mitään sen kummoisempaa juteltu ku vaan jotain ^__^= Loppuksi se viel anto meille omistetut nimmarit ja halattiin. Lauri kai sano jotain et "Nähdään sitten keikalla" Very Happy awwwwwwww<3
Myöhemmin pyydettiin Akilta ja Eeroltakin nimmarit ja jotain juteltiin niiden kanssa. Paulilta ei päästy kysymään <<:

Ps. Samana päivänä Kwan tuli kyseiseen hotelliin keikalle (k18) mut ennen keikkaa vaa kyseltii kaikilta nimmarit ja juteltiin niiden kans. Aww<3
NOo tapaamis tapaaminen oli vissiin ekaa kertaa Eeron kaa joskus muutama vuosi sitten Kantsussa.
Eero oli tulossa Prismasta fillarilla.
Sillä oli yks kauppakassi kädessä kun pyöräili ja huppu päässä (ihan hassusti) se näytti ihan hassulta.. Laughing
Noh mä kävelin sitä vastaan ja älysin sitten vasta kun se oli mennyt ohi, että se oli EERO Juoksin hänen peräänsä ja huusin:"EERO, EERO"
Sitten se pysähty ja tässä meidän keskustelu, ei ny ihan sanasta sanaan mutta kuitenkin (ja huomatkaa, että kaverinikin oli mukana)
Minä: "Eero, oothan sä Eero?"
Eero: "No ainakin kun viimeks katoin peilii."
Kaveri:"Ja pah, yrittää olla niin hauska" (kaveri vaan nauro kun sano ton)
Minä:"Oo nyt hiljaa" Eero kattoo vierestä vähän et onks noi ihan terveitä?
Minä:"Noh.. MItä nyt keksis, onko kiire?"
Eero:"No ei hirveen, tulin just Prismast.
Minä:Juu, taidettiin huomata! Smile
Kaverini:"Asutsä muuten jossain täs lähel?"
Eero:"Eihän se teille kuulu... Twisted Evil
Minä:"Joo, eikä meitä ees kiinosta!" (tai ois ehkä vähän kiinostanu..)
Kaverini:"No lähetää nyt mul on vähän kiire!"
Minä:"No oke... :? Moido.."
Eero:"Juu"
Minä:"Toivottavasti nähään viel joskus! Laughing "

Ja sitten Lasipalatsissa Laurin kanssa:
Minä:"Lauri haluutko laittaa tähän nimmarin?" (näytän levynkantta)
Lauri:"Ai, että haluunko?"
Minä:"No, laita tähän nimmari.."
Lauri:"Juu, juu"
Minä:"KIITOS"
Lauri:"Eipä kestä"
MInä:"Tota Lauri..." En ehi sanoo enempää ennen kun Lauri aloittaa:
"Anna mä arvaan, sä kysyt voitko vielä halata!"
Minä:"No niin.."
Lauri:No saat Very Happy" Sitten siltä tuli semmonen "hih"kahdus.
Ja sit me halattiin!!

On niitä jotain muita pieniäkin ollut, mutta en kirjota nyt niitä..

mar_iah

hihi.
me istuttiin siskon kans reilu pari tuntia rasmusten kans samassa pöydässä baarissa pari vuotta si Laughing
lauri oli kova poika tarjoomaan kaljaa ja polttelemaan vaniljasikareita.
si lauri ja aki napotti yhtä aikaa taksijonossa meidän kanssa. Surprised
ja jostain kumman syystä, aina kun olen visiitillä helsingissä, lauri ponkoilee vastaan. varmaan neljällä viime kerralla käppäilly eestä.

kuopiossa kerran myös olin kahvilassa laurin takana jonossa. se oli just sillo ku into oli ilmestyny koska nappasin heti nimmarit uuteen levyyn, olin juuust sitä enne ostanu sen, muutkin pojat oli sillon samaisessa ostoskeskuksessa koska kun pyysin paulilta nimmarin levykanteen se kysyi multa: "missä lauri on?" minä taisin aika äkäsesti sanoa että mistäs minä ny tiedän, kun en häntä ole kyttäilly Laughing

aijuuu, ja kerran sain keikan jälkeen hauskat nimmarit pojilta:
laurilta "marille tatskaa lare-poika, eli marille jotain sievää <3 lauri." ja akilta "minä laiha aki"(aki myös piirsi siihen ukkelin Laughing )

hihih, onhan noita...muistas vaan kaikki Surprised
Oi!! Nyt pasahti mieleeni eräs asia!! Oonhan mä Akinki tavannu Laughing
En nyt tiedä muistaako kukaan, mut joskus aikoja sitten taisi olla vuosi 2003, Rasseilla oli keikka laivalla.. se oli joku Nova Club risteily tai joku semmoinen.. no, mä sain mutsilta 13- vuotis synttärilahjaks lipun sinne. Very Happy arvatkaa olinko innoissani!
Päivällä (keikka oli siis illalla) laivalla oli kattelemassa mutsin kans hajuvesiä ja sitten huomasin että Aki tulee siihen samaanliikkeeseen sisään jonkun naisen (tyttöystävän?) kanssa. Mä meen ihan paniikkiin ja esitän etten huomais sitä.. en tiiä miks yleensä tein niin x)
No Aki sitten tulee siihen mun viereen ja mä posket hehkuen en muka huomaa sitä x) mulla oli Rasmus paita päällä ja kaikkee.. en vaan uskaltanu sanoa mitään.. sitten Aki sanoo:
"Moi. Mä oon Aki tosta The Rasmus yhtyeestä."
Mä: "Joo, mä tiiän.. tota.. mä tykkään teist hirveesti.."
Aki: "No se on kiva kuulla"
Sitten me puhuttiin vielä jotain, mutta en muista enää mitä x) jotain vielä piipitin siinä Akille ja se vaan hymyili mulle Very Happy..
Bullet:Kyllä sä vielä niitä tapaat. Ja uskallat puhua. Mäkin luulin aina ennen, että pyörtyisin, jos näkisin jonkun niistä, tai menisin ihan lukkoon enkä pystyis sanomaan yhtään, yhtään mitään, mutta enpä onneksi mennytkään. Vielä kaks kuukautta sitten ajattelin, että tuskin saan tavata niistä ketään koskaan, mutta mutta... :> Toivottavasti suakin onnistaa <3

_Ninzu_Surprisedi voi voi. Repesin tuolle Aki-jutulle Very Happy Joku niin suloinen. Ja tuo Lauri-juttukin. Ääv. Toisaalta mäkin varmaan oisin vähän silleen "mitä teen", jos Aki tulis just jonkun tyypin kanssa johkin kauppaan, eikä tietäs, että viittiikö niitä sitten häiritä. Jos ne on yksin tai muiden fanien keskellä, niin jotenkin helpompi.
Ja hyvä kun siirsit, kun en tiennyt, että laitanko tämän tähän yleiseen, vai bändin jäseniin :>

rasmus_gir_8Surprisedi hyvänen aika, toi Eero-juttu Very Happy Oli varmaan hauskaa Very Happy

Mulla ollut siinäkin mielessä ihan yli-hyvä tuuri, kun Lauria ihan alusta asti on niistä kuitenkin kunnioittanut ja ihaillut eniten ja juuri sen olen saanut kahteen kertaan tavata <3

mamemo

Mulle ei oo ikuna suotu tilaisuutta tavata Lauria!
Tai Rasmusta yleensä... Sad
Mä asun niin syrjässä, joten en pääse ikkään mihinkään! Sad
Nooh.. Olin mä viime lauantaina Nivalan Tuiskulassa,
mut sielä oli vaan Technicolour... höhlätti! >Sad
Ei sillä et se ois huono bändi! Varsinki Gary on ihana! Smile
Mut ei mee Laurin eelle.. xD
Ehkä se Rasmus tulis sitte joskus sinne Tuiskulaan niin mäki näkisin sen livenä! Smile

siistin vähän.. -Riikka
mamemo kirjoitti:Ehkä se Rasmus tulis sitte joskus sinne Tuiskulaan niin mäki näkisin sen livenä! Smile
Pari vuotta sittenhän Rasmus oli siel <<<: Siel tapasin Rasmuksetki hyvin eka kerran.
Unelma toteutu 3.10. Näin Lauria, pääsin juttelemaan ja yhteiskuvaan, nimmarinkin pyysin. Kuulostaa hirmu pieneltä, mutta se merkitsi mulle paljon.

Lauri: Joo, ollaan just poikien kanssa lähdössä vähän kävelemään. Mihin suuntaan tästä kannattas lähteä?
Mä: Vähän vaikee sanoo. Minne päin te meinasitte?
Lauri: Noo.. missä on tori?
Kaikki: *osoittavat torin suuntaan* TUOLLA!

Laughing
Enpäs ole kertaakaan poikia tavannut, kyllä olisi aivan mahtavaa joskus tavata.
Enpä minä tosin ole kuin neljällä keikalla vasta ollut, jossa ensimmäisellä en edes vielä pitänyt Rasmuksesta. Toisella kerralla olin sitten niin tyhmä, etten edes tajunnut että ehkäpä se Rasmus vielä keikan jälkeen saattaa tulla nimmareitakin jakamaan. Kaksi viimeisintä ovatkin sitten olleet festarikeikkoja, en ole tietoinen edes missä siellä poikia saattaisi nähdä tai nimmareita pyytää.
Mutta onhan tässä vielä aikaa, ehkäpä ensi kesänä sitten.

no fear&lt;3

weeper mulla oli vedet silmissä!! hyvä etten alkanu vollottaa! Smile Oon niin pirun onnellinen teidän kaikkien puolesta, jotka ootte päässy joskus tapaamaan jotain pojista.
Mä en ole vielä päässyt puhumaan tai halaamaan ketään niistä,ja siks oon teille kaikille jotka on ni "vähän" kade!!
Sitten kun mun tilaisuus tulee, niin mä varmaan pyörryn..! Kyllä mäkin vielä joskus pääsen niitä halailemaan.. ihan varmasti<3
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Julkaisun osoite