8.10.2005, 15:52
Döörr kirjoitti:EtusivunEnkeli kirjoitti:Tiistaina 4.10 Savon Sanomissa oli 16 kysymystä Rasmukselle. Aki ja Lauri vastas niihin.
voi apua, voisitko kirjoittaa ne tänne? tai joku? :)
Minäpäs kirjoitan sen tähän:
16 kovaa The Rasmukselle
Lauri ja Aki vastasivat lukijoiden lähettämiin kysymyksiin ennen maanantai-illan Kuopion keikkaa.
Kaksikymmentä minuuttia aikaa, takahuoneessa The Rasmuksen kanssa. Siinä ajassa ehtii kysyä kuudentoista The Rasmus-fanin kysymyksen. Vastauksen saa muun muassa, milloin Lauri on pussannut viimeksi.
1. Ärsyttääkö se, kun teitä verrataan usein HIMiin?
Lauri: Ei ärsytä.
Aki: Ulkomailla verrataan enemmän. Mutta HIM on hieno bändi. On meitä verrattu myös Bon Joviin.
Lauri: Ja Celine Dioniin.
2. Kertokaa kolme syytä, miksi olette hyvä bändi.
Lauri: Ihanaa kehua itseään. Meillä on hyvä henkilökemia, se toivottavasti näkyy myös lavalla. Toinen on se, että me ei kaihdeta voimakeinoja, ollaan kaukana minimalistisesta. Jos joku juttu tuntuu kornilta, me uskalletaan tehdä se.
Aki: Me ollaan kovia tekemään töitä. Tehdään kunnianhimoisesti, kauas ja ylös.
3. Lauri, ketä sinä ihailet? (Björk tiedetään jo)
Ihailen Al Pacinoa, hieno näyttelijä. En oo nähnyt yhtään sen huonoa leffaa. Ihailen myös Radioheadia ja Musea.
4. Onko teitä koulukiusattu ja jos on, mikä oli kiusaamisen syy?
L: Kai vähän. Erilaisuudesta on saanut kärsiä. Onneksi oli muitakin, jotka näyttivät hassuilta, niistä löytyi kavereita.
A: Minua on kiusattu ja minä olen kiusannut. Kiusaamisella hain kai hyväksyntää, mutta loppupeleissä olin se nörtti.
5. Seuraatteko tosi-TV-sarjoja, esimerkiksi Suomen Robinsonia?
L ja A: Ei katsota, ei edes Big Brotheria, vaikka kaikki siitä puhuu. Telkkarista katsotaan leffat ja keikkabussissa musaDVD:t. Niitä on kiva katsoa bändin kanssa.
6. Mitä mieltä olette nuorista faneista, jotka ovat kuitenkin fanittaneet teitä jo pitkään?
A ja L: On tosi nastaa, että meillä on myös ikärajattomia keikkoja. Meidän fanit on lojaaleja, äänestävät meitä ja tekevät nettisivuja. Heille kuuluu iso kiitos.
7. Huomoitteko mielestänne fanejanne tarpeeksi?
L: Joskus ei. Joskus vaan on niin poikki, ettei jaksa mennä kuvattavaksi vaan painuu äkkiä bussin perälle piiloon. Kai se on inhimillistä. Tämä rundi on ollut niin reipas, että on jaksanut kysellä kuulumisia. Äskenkin käytiin jututtamassa noita tyttöjä, jotka jonottaa pihalla.
A: Suomessa fanit on rauhallisia, niiden kanssa voi keskustella normaalisti. Ulkomailla on yltiöfanaattista meininkiä.
8. Ovatko enkelit mielestänne tyttöjä vai poikia?
A: Molempia. Ainakin mun kiiltokuvakokoelmassa.
L: Lucifer on poika.
9. Kehukaa toistenne luonnetta ja ulkonäköä.
A: Lauri on omistautunut komistus.
L: Aki on pitkäjänteinen hattupää.
10. Mikä on oudoin ajantappamispuuhanne keikkabussissa?
A ja L: Nuotan veto. Vejettiin nuottaa kasvokkain viimeksi pari päivää sitten. Saatihin kaloja. Joo, oikeesti saatiin muikkukukot Tavastian takahuoneeseen. Joku oli lähettänyt ne Kuopiosta!
A: Minä söin puolet ja laitoin loput pakkaseen. Ei kai se mene pilalle siellä.
11. Lauri, millaisista naisista pidät? Milloin viimeksi suutelit jotakuta?
Karvaisista. Tällä viikolla.
12. Onko julkisuus rasite? Miten sukulaiset suhtautuvat siihen, ovatko mummot ja ukit kannustaneet?
L ja A: Perheet kannustavat meitä ja pitävät jopa yhteyttä keskenään.
A: Ja mun 75-vuotias mummo, joka asuu Heinävedellä, on käynyt rokkiklubeilla meitä katsomassa.
13. Tänä päivänä on kovasti muotia, että pojat virkkaavat itselleen ihania pipoja ja myssyjä. Osaatteko te virkata?
A: Varmaan osaisin, jos saisin välineet eteen. Pikkupoikana osasin kutoa, vaikka se olikin tyttömäistä. Tein ainakin pannulapun.
L: Mä en oo ikinä virkannut, mutta oli vaihe, kun tein kaikki vaatteeni itse.
14. Lauri, tykkäätkö PMMP:n musiikista? Ehtiikö Paula mukaasi keikoille?
PMMP:n musiiki on erittäin hyvää. Toiseen kysymykseen vastaan, että jaa-a.
15. Olette tehneet jo pitkän taipaleen bändinä. Onko mitään, mitä olette jäänet kaipaamaan alkuajoista?
L: Ensimmäisen levyn biisejä on mukava vedellä spontaanisti. Yhdellä keikalla vedettiin Funky Jam, eikä Aki edes osannut sitä. Vanhojen muistelu on kivaa.
16. Mikä on parasta Kuopiossa?
A: Sampo, sieltä saa hyviä muikkuja. Ja torilla ollaan vedetty hyviä keikkoja.
L: Meidän eka loppuunmyyty keikka oli Kuopiossa -97. Henkassa ollaan vietetty hyviä iltoja. Ja ai niin, kerran jouduttiin joukkotappeluun, kun minä en oikein sulautunut massaan sulat päässä.