onkos muita, jotka kovin hullaantuvat tätä bändiä kuullessaan?
oh, ihanaa kerrassaan
uusi levy 'and the glass handed kites' otti kyllä muutaman kuuntelukerran, ennenkuin sitä oikeen ymmärsi, edes musiikista yhtään mitään. lyriikoista puhumattakaan. ehdoton ykkönen tällähetkellä uudelta levyltä on the zookeeper's boy, frengerssiltä moista on mahdotonta edes valita, kaikki kun ovat vain niin hyviä, vai mitä?
Minä tykkään todella. Uusin levy on hankinnassa, kunhan rahaa riittää. Mutta on niin hyvä bändi että. Jospa joskus pääsisin näkemään livenäkin.
OI voi!!
Eilen tuli oltua keikalla, ja oli se kyllä mahtavaa!
Tosin Frengers-levyn aikaisella keikalla oli enenpi sitä herkkyyttä.
Uudella leijalevyllä tuppaa olemaan yllättävänkin paljon rytyytystä ja kyllä tavastialla maa välillä tärisikin kun yleisö ponppi.
Mewillä on kyllä aina yhtä mahtavat ne solistin ideoimat animaatiot jotka pyörii taustalla. Eniten länmitti Pandakarhu ja viulua soittavat kissa ja pehmokarhu. [tosin samat videot oli viimeksikin, mutta niitä jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan...]
Kuulin että tokalla levyllä on vain muutamia piisejä joissa on oikea kertsi?
Se tekeekin äkkiä sen, että se aukeaa vähän huononmin, tai vaikeanmin.
Mulla oli tiedossa vain sinkkupiisit ja sitten Zookeeper's boy joka viimeistään aukesi aivan täydellisesti! Taustalakanalla heilui kirahvi, jonka suu liikkui sanojen tahtiin. "tall just like giraffe..."
Solistihan on söpö kuin mikä [jopa videoilla pyörineeseen nalleen verrattavissa] ja se äänihän on aivan uskomaton!
Kuulin, että heppu vetää äänet pihalle kitsuvahvistimen kautta, joka vaatii kyllä korkealta laulamista. Mitään ongelmaa ei kyllä hepulla moisessa ollut.
Special-sinkku toimi kyllä äärinmäisen hyvin keikalla! Bassot murisi, ja siinähän on aivan loistavat stenmat!
Oli kyllä huikeaa taas! Mew ei koskaan petä.
Sellanen fiilis, että olis käynyt elokuvissa jossa on soundtrackin soittamassa livebändi.
Kyynel oli hieman herkässä 156:n ja She came home for Christmasin aikana.
Kaunista.
huoh, varmasti oli mahtavaa! olempas kateellinen, itselläni kun ei ollut mahdollisuutta edes oikein ajatella tavastialle pääsyä :L
provinssissa kesällä oli kuitenkin niin mahtava meininki, että siitä riittää lämpöä suhteellisen pitkäksi ajaksi. vaikka lava oli niiiiin iso, eikä bändi ole ihan sitä liikkuvaisinta mallia, niin hyvin valtasivat sen silti kokonaan. myös sel oli hienoja animaatioita, tosin jotkut saivat mut voimaan pahoin, miksiköhän? jo silloin jäi toi zookeeper's boy mieleen

itsellänikin oli itku herkässä 156sin ja eight flew over one was destroyedin aikana :/
hm, kertosäkeitä kyllä mielestäni löytyy uudeltakin levyltä ihan mukavasti, joskin ei ehkä semmoisia, joita sitten renkutetaan jokaväliin ja lopuksi viel miljoona kertaa peräkkäin.
tiistain yle x:n studio B-livessä huomasin taas ettei bändin livevedot kuulosta radiosta kuultuna kovinkaan - öh - mainioilta. taisiis, laulajalla tulee todella selviä "vääriä nuotteja". tietty moinen on ihan ymmärrettävää, mutta välillä tuntuu et 'näin useinkin?'. onhan se kyllä tottta että radiossa soitetaan levyja ja liveä kuunnellaan paikan päällä ^___^
6.11.2005 YLE Live: Mew
Tanskalaisbändi Mew pyöritti Provinssirockissa show’taan puoliksi visuaalisella taustakankaallaan. Mew kertoo haastattelussa esimerkiksi elokuvaharrastuksestaan ja ohjaaja Aki Kaurismäen merkityksestä.
TV2.
^^muistakaahan töllötellä tuota sit! valkoiset aurinkolasini olivat myös siel
kitaravahvistimen kautta??
lafawiblu kirjoitti:hm, kertosäkeitä kyllä mielestäni löytyy uudeltakin levyltä ihan mukavasti, joskin ei ehkä semmoisia, joita sitten renkutetaan jokaväliin ja lopuksi viel miljoona kertaa peräkkäin.
Juu näin miulle kerrottiin.

Se on tietty sitten että miten sitä asiaa kattoo. En miekään esm. huomannu ettei No fearissa ole varsinaista C-osaa ennenkö joku sano siittä. Sitten oli vaan että "AIJAA!

"
Lainaus:tiistain yle x:n studio B-livessä huomasin taas ettei bändin livevedot kuulosta radiosta kuultuna kovinkaan - öh - mainioilta. taisiis, laulajalla tulee todella selviä "vääriä nuotteja". tietty moinen on ihan ymmärrettävää, mutta välillä tuntuu et 'näin useinkin?'.
Joo, kuulin uusinnassa tuon She came home...-biisin ja ei kyllä ihan nyt toiminu akkarina mielestäni.

Kyllä ne vaatii sen lakanan ja runmut ne piisit. Ja onhan sillä solistilla tosiaan honmaa siinä laulamisessa..
Lainaus:6.11.2005 YLE Live: Mew
Tanskalaisbändi Mew pyöritti Provinssirockissa show’taan puoliksi visuaalisella taustakankaallaan. Mew kertoo haastattelussa esimerkiksi elokuvaharrastuksestaan ja ohjaaja Aki Kaurismäen merkityksestä.
TV2.
Silkkaa juhlaa! Pitää muistaa kattoa tuo!. Kiitos muikkarista.
Lainaus:kitaravahvistimen kautta??
Kyllä näin kuulenma on. Se muuttaa sen äänen sellaiseksi... no sellaseks mikä se on. Ei sitä vaan laulaa kato luikauteta suoraan mikin läpi. Liian sinppeliä!

Ja tuskin normi-ihmisestä normimikityksellä saakaan tuollaista ääntä pihautettua ulos. 8)
mrsbroflovski kirjoitti:Ja tuskin normi-ihmisestä normimikityksellä saakaan tuollaista ääntä pihautettua ulos. 8)
no toi on kyllä ihan totta.
olen katsellut atchk:in (ihanniinko aivastus

) arvosteluja ja pelkkää hyvää olen lukea saanut (vaikka joku tietämätön asiaansaosaamaton väitti levyä puuduttavaksi ja jokapuolin liian monimutkaiseksi tekeleeksi) ja eräässä sanottiin jopa, että tämän mahtavan "kakkoslevyn" rinnalla colplayn x&y:kään ei yllä mihinkään. ..

ajattelin et vois ehkä uuden levyn ostaa, tykkään siitä uudesta biisistä, jonka nimeä en tällä hetkellä muista!

näin jonku videon pari vuotta sitten up north- ohjelmassa, tykästyin jo sillon, sen jälkeen en oo kuullu muuta kun tän uuden.
muoksista. se laulaja on kyllä tosi söötti... mikä sen nimi on?
Katoin eilen niitten Provinssin keikan telkkarista,ja olin aivan,että:

<3.
Saatampa sanoa,että rakastuin

<3.
Ennestään olin kuullu niiltä vaan pari biisiä,esim.Special.
Nyt sitten vaan säästämään rahaa,koska noitten levy on pakko saada

.
haa, itsekin vedet silmissä kyseistä ohjelmaa pällistelin ja erotinkin sieltä vallattomien massojen keskeltä hiuspehkoni (luulisin) ^____^
ah, ihanaa ol.
oli hienosti laitettu niitä animaatioita näkymään välillä koko ruudulle, kun ei sielt takaa niitä näkynytkään aivan niin hyvin...
Mä hullaannuin täysin Mew:iin ku mun bestis sano tykkäävänsä siitä ja sendi mulle biisejä ja sit lainas mulle sen Frengersinki.Se on niiiiiiin ihana levy <3 <3 <3 pakko ostaa se itekki ja se niitten uusinki levy...olinhan mä tietenki ennenki niitten biisejä kuullu mut en ollu niihi erityisemmi huomioo kiinnittäny...Mikäs teiän mielestä on Frengersiltä (jos ootte kuunnellu Frengersiä) paras biisi?Must ehdottomasti She came home for Christmas,Snow Brigade,Am I wry?No,156 jaShespider <3 <3 <3

Wouh, ihan loistava bändi. Molemmat levyt löytyy kohta, kun tuo Frengers odottaa pukin kontissa jouluaattoa. Mutta And The Glass Handed Kites löytyy jo, ja on kyllä hyvä levy. Äärimmäisen kaunista musiikkia, ja persoonallista, kovin monella bändillä en ole kuullut samanlaista. Veikkaan myöskin, että ovat livenä hyviä, mitä sen Provinssin keikan televisiosta katsoin.
Kaunista ja haikeaa. Rakastan.
Nyt ärsyttää ihan järettömästi kun en mennyt/päässyt Nosen keikoille, mutta maaliskuussa sitten. Ja se Provinssin veto näytti ainakin telkasta katottuna ihan mahtavalta, sinnekään en päässy, kun olin häissä.
Mikä tuuri.
Oho, kumma etten oo tähän vielä vastannut..
Löysin Mewin tuossa pari kuukautta sitten, ja tosi kaunista musiikkia kyllä on!Ihan hullaannuin miekin
En oo vielä hirveän montaa kuullut, ehkä jotain vähän alle 10 biisiä, mutta Frengers-levyn kyllä haluaisin heti kun vaan rahaa riittää..
Parhaita ja näteimpiä kappaleita ovat ainakin 156, Special, AmIWryNo, Comforting Sounds...Enkä edes paljoja enempiä ole kuullutkaan.
Varsinkin tuo 156 kolahti täysin..
Ihanaa tämmöistä unenomaista musiikkia, hirveän nättiä ja ihan uskomatonta vaan!Ystäväni sanoi tätä "seinääntuijottamismusiikiksi" ja sitähän se on..Voisin jäädä tuijottamaan seinää Mewiä kuunnellessa.
Tylsää tästä ei saa mitenkään, vaikka onkin herkkää ja hentoa

Odotan innolla, että saan ostettua Frengers-levyn, se mahtaa olla täynnä hienoja kappaleita, ja tietysti tuo uusinkin varmasti on, mutta Frengersin haluan nyt ensimmäisenä..
Kaunista on, upeata.
Mä tiedän vaan sen Special kappaleen, ja se on ihan siedettävä.
olikos kukaan helsingissä su/ma?
kokemuksianne olisi mukava kuulla!
entä löytyykö ruissiin lähtijöit?