Suomalainen The Rasmus Foorumi

Täysversio: Qstock (24.-)25.7.2009
Jo joskus keväällä ajattelin, että olisi pahuksen mukava päästä Qstockiin, kun ei sitten millään onnistunut täyttymään se keikkakalenteri näillä eteläisemmän Suomen paikoilla ja aloin lähinnä vitsinä puhumaan asiasta äidille. Kesän edetessä alkoi sitten tapahtua jotain niin outoa, etten ikinä tajua. Äiti alkoi kuunnella ihan innoissaan kaikkia Rasmuksen levyjä ja innostui hänkin kesälomareissusta Oulun suunnalle. Reissu oli kuitenkin ihan avoin vielä lähtöä edeltäneeseen torstaihin asti erinäisten syiden (esim. auton hajoaminen, äidin huolestuttavan nopeasti yltyvä negatiivisuus matkaa kohden jnejne) takia, mutta reissuun sitten kuitenkin lähdettiin perjantaiaamuna.

Ajomatkaa täältä Varsinais-Suomesta kertyi yhteensä sellaiset reilut 1200 km:ä, mutta Qstock sisälsi onneksi myös muita hyviä bändejä (kuten PMMP ja Apulanta) joten ei jäänyt ihan yhden bändin varaan lähteminen.. (Eihän tuo tietysti ole matka eikä mikään kun eräät tytöt olivat esim unkarista asti ja muitakin ulkomaalaisia siellä oli..) Omassa mittakaavassa pitkän matkan takia päätin kuitenkin sitten lopulta odotella keikkaa mukavat n. 7 tuntia eturivissä, kun totesin, että kun näin kauas on tultu niin eturivissä on vaan niin paljon mukavampi heilua keikan aikana ja kun siihen vielä juuri ja juuri noihin aikoihin pääsi..

Oli kyllä odottamisen arvoista, sillä niin loistava oli taas kerran Rasmuksen keikka! En tiedä tuntuuko vain vai onkohan pojilla oikeasti jotenkin lataus superkorkealla kun saa esiintyä Suomessa, mutta ihan uskomaton tunnelma on aina kun keikalla on Razz Setti oli melko samantapainen kuin Dynasty tourin keikoilla paitsi tietysti (ja erittäin valitettavasti) lyhyempi. Ainakin uusia biisejä oli jätetty pois.. Taisi tulla vain Livin ja Ghost of love. Youtubesta löytyy muuten aika paljon videoita Oulusta ja myös Torniosta..

Qstock-reissun kruunu tuli kyllä vasta sunnuntaiaamuna, kun oltiin hotellissa aamupalalla ja kuinka ollakaan Lauri ja Eero osuivat sinne samaan aikaan niin pakkohan se oli mennä nimmarit pyytämään, vaikka kauan mietinkin, että jos pitäisi antaa poikien kerrankin, kun ympärillä ei sakkia pörrännyt, niin syödä aamupalansa rauhassa, mutta en sitten toteuttanut jaloa suunnitelmaani.. Tuli kyllä mietittyä sen jälkeenkin kauan, että on varmaan pahuksen raskasta, kun missään julkisella paikalla ei saa olla rauhassa.. Mutta aivan loistava reissu oli kyllä siis kaikin puoli!! Very Happy Syksyn keikkoja odotellessa!
Itsekin oltiin systerin (Nightwolf) kanssa paikan päällä. Loistava meininki tosiaan! Rasmuksen pojat keskittyivät melko lailla musiikkiin (välispiikit kuin Ylen ohjelmakuuluttajilla), mutta mukavahan se oli hoilata ja heilua tuttujen biisien tahtiin.

Keikkaa ennen tunnelma ei kylläkään ollut ihan katossa. Kauniin aurinkoisesta iltapäivästä huolimatta iltasella alkoi satamaan ja lavan edessä saikin seistä litimärkänä sadeviitta päällä. Kanssaihmiset aiheuttivat myös paljon harmaita hiuksia. Lähinnä kaksilahkeiset. Lavan eteen tunki kaksi nahkatakkista miehenalkua, jotka homottelivat Rasmusta ja heiluttelivat keskisormiaan valoteknikkoa kohti. Kuulemma olivat uhanneet heittää lavalle jotain epämääräistä. Oli oikea etuoikeus tutustua näihin tyyppeihin! Ihon pintaan tunki myös joku kolmikymppinen festarijuoppo, joka koetti parhaansa mukaan päästä ensimmäiseen riviin. Ja lauloi humalaisella siansaksalla biisien tahtiin, kun ei raukkaparka tainnut osata muuta kuin In the Shadowsin kertosäkeen.

Mutta joukossa tyhmyys ja tunnelma tiivistyy. Kun Rasmus astui lavalle, niin ei sitä jaksanut enää muita asioita murehtia. Tällä kertaa parhaiten jalan saivat vipattamaan iki-ihanainen Playboy&Ghostbusters -mix sekä Ghost of love.
Itse en paikalle päässyt, mutta aivan uskomattoman hyvältä kuulostaa youtuben välityksellä ja pakko sanoa, että herraisä kun Lauri näyttää hyvältä! Täältä kuvia jollakin? Haluaa tältä keikalta otetun Laurin kuvan taustakuvaksi! ♥ Very Happy

Anteeksi jos poikkesin vähän aiheesta. :/
Mäkin pääsin Qstockiin kattoon Rasmusta, mikä on kyllä pikkunen ihme. Kun kuulin, että The Rasmus on Qstockissa, niin aattelin, että oispa ihana päästä sinne, mutta en oikeesti uskonut, että se ois mahollista. Sitten päätin, että mähän pääsen sinne ja tein valmiin suunnitelman. Selvitin kaiken: lippujen ja junamatkojen hinnat, majotuksen ja kaikki reitit Oulusta missä siellä käveltäis. Ei voinu äiti oikeen muuta kun suostua kun oli valmis suunnitelma esitettävänä.
Ja oli kyllä niin mahtava keikka että! En ois ikinä uskonu nauttivani mistään niin paljon kun siitä nautin.
Otin sieltä myös kuvia(n. 70, mutta niistä vaan 40 on hyviä). En osannu tähän viestiin useampia kuin ton yhen vaan laittaa. Mutta tässä on tämä, joka on mulla itelläni taustakuvana, se on ehkä paras. Kuva on just viimesen kappaleen Sail awayn jälkeen otettu.
[attachment=37]

muoks. Oon tosi tumpelo koneiden kanssa, enkä nyt osaa laitta noita muita kuvia tänne. Jos joku haluaa neuvoa, niin otan neuvot ilolla vastaan. Ois kiva laittaa niitä kuvia tänne=).
Latasin noita kuvia just photobucketiin. Aika paljon on Laurista kuvia, mutta siitä nyt sattu tulemaan hyviä, kun se siinä pyöri.

Tässä osotetta: http://s208.photobucket.com/albums/bb193...ck%202009/
ihan ok oli keikka, ei tunnelmaltaan kuitenkaan ehkä ihan paras. kuustokki 07 oli mun mielestä parempi, jos näin kuusirokkeja verrataan.
NightWolf kirjoitti:Latasin noita kuvia just photobucketiin. Aika paljon on Laurista kuvia, mutta siitä nyt sattu tulemaan hyviä, kun se siinä pyöri.

Tässä osotetta: http://s208.photobucket.com/albums/bb193...ck%202009/

kiitos näistä paljonpaljon! : )
Osaisko joku kertoa Qstockin keikan settilistan, kun olen yrittänyt laittaa ylös listoja keikoilta, missä olen ollut.. Järjestykselläkään ei niin väliä, mutta kun itsellä on paha tapa olla muistamatta edes tarkasti biisejä mitä tuli, kun keikat menee niin huumassa ja hetkessä eläessä Laughing

Kansainväliselle foorumille oli joku laittanut tällaisen listan, mutta väittäisin, että tämä on varmaan edellisen päivän Tornion keikalta, koska lista ei ainakaan mielestäni ollut näin pitkä, mutta osaisiko joku kertoa, mitkä biisit oli jäänet pois? (Tai mahdollisesti lisätty..)

Living In A World Without You
Ghost of love
In my life
No fear
Justify X
Liquid
Still standing X
Guilty
First day of my life
Not like the other girls X
Immortal
In the shadows
Falling
Sail away
Playboys and Ghostbusters
X:n laitoin niiden perään joita en ainakaan muista kuulleeni, mutta tosiaan jos joku osaa selventää tätä asiaa Smile
Tuossapa taitaa olla ne kaikki, ainakin mun muistaakseni.
Fire kirjoitti:Tuossapa taitaa olla ne kaikki, ainakin mun muistaakseni.

Okei, kiitoksia! Lähinnä mietin, että tuliko noista jäljelle jättämistäni First day of my life -kipaletta...?
Joo, kyllä ne esitti sen. Se oli vielä tosi ihana, kun Lauri laulatti ekana yleisöllä sen kertosäkeen=)
Fire kirjoitti:Joo, kyllä ne esitti sen. Se oli vielä tosi ihana, kun Lauri laulatti ekana yleisöllä sen kertosäkeen=)

Aivan! Niinpäs olikin, miten mä ton oon voinu unohtaa.. Embarassed Mutta tosiaan oli aivan ihana nyt kun muistin sen! Smile
Olin siellä!<3 Ihanaa oli, ei kyllä jaksettu seistä siskon ja serkun kans koko päivää päälavan edessä. Ängettiin jotakin puolta tuntia ennen keikan alkua lavan luokse, ja päästiin ehkä kahen metrin päähän aidasta<3 Ihana keikka oli, tällä hetkellä ainoa Rasmuksen livekeikka, jolla olen ollut. Joissakin kuvissa, jota otettiin sieltä, Lauri kattoo suoraan kameraan, tai ainakin siltä se näyttää. Oltiin ihan fiiliksissä ;DLaughing
Julkaisun osoite